hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > برداشت ۱۳۵ هزار تن موز در سیستان و بلوچستان

برداشت ۱۳۵ هزار تن موز در سیستان و بلوچستان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۳۵ هزار تن موز امسال از سطح سه هزار هکتار از باغات این استان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

به گزارش رویدادایران اردشیر شهرکی افزود: حدود پنج هزار هکتار از باغات جنوب سیستان و بلوچستان به کشت موز اختصاص دارد که بیش‌از سه هزار هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.

وی ادامه داد: دشتیاری، زرآباد، سرباز، کنارک و چابهار بویژه منطقه عورکی بخش پیر سهراب بیشترین سطح زیر کشت موز سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی منطقه تأکید کرد: این استان رتبه نخست تولید و سطح زیر کشت موز در کشور را از آن خود کرده است.

وی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش‌از ۱۵۰ هزار تن موز از سطح سه هزار هکتار باغات استان سیستان و بلوچستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز گفت: شرایط خاص جغرافیایی و اقلیمی این استان را یکی از مستعدترین نقاط کشاورزی کشور تبدیل کرده است به طوری که در تمامی فصول سال امکان کشت و تولید انواع محصولات در آن وجود دارد.

حسینی با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان بهترین فرصت برای توسعه بخش کشاورزی است، افزود: این استان به دلیل دسترسی به بازارهای افغانستان و پاکستان و حوزه خلیج فارس فرصت بی‌نظیری را برای صادرات محصولات کشاورزی و در نتیجه ارزآوری و فرصت‌های شغلی جدید برای استان و کشور داراست.

وی ادامه داد: همچنین این استان در زمینه تولید محصولات باغی به ویژه گرمسیری و استوایی بی‌نظیر است بطوریکه تنها نقطه در کشور است که می‌تواند با تولید محصولاتی نظیر موز و تأمین نیاز داخلی به حذف خروج ارز و واردات محصولات کشاورزی که به کشور تحمیل می شود کمک کند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد