hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قوم بلوچ الگوی مبارزه با استعمارگران است

در همایش بزرگ پیشگامان رهایی عنوان شد؛

قوم بلوچ الگوی مبارزه با استعمارگران است

همایش بزرگ پیشگامان رهایی به مناسبت تاسیس بسیج دانشجویی با فرمان تاریخی امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با حضور گسترده دانشجویان شیعه و سنی در تالار بزرگ فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

 ابوالفضل سرگزی فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان ضمن خیر مقدم به دانشجویان و مسولین حاضر در اجتماع بزرگ دانشجویان بسیجی استان گفت: میدان دادن به جوانان متعهد و متخصص انقلابی زمینه ساز حل مشکلات امروز کشور است.

وی افزود: بسیج دانشجویی مسأله محوری را به عنوان نگاه حاکم بر تمامی عرصه ها و اقدامات اخیر خود قرار داده و این باعث شده امروز دانشجویان بسیجی پیشگام در شناسایی مسایل استان باشند.

فداحسین مالکی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی نیز با حضور در جمع بزرگ دانشجویان بسیجی گفت: بسیج دانشجویی امروز موتور محرک پیاده سازی اهداف انقلاب در دانشگاه است.

وی دانشجویان را به عنوان حافظان آرمان های انقلاب معرفی کرد و افزود: امروز رسالت وجودی بسیج دانشجویی تربیت نیروی تراز انقلاب و پرورش مدیران تشکیلاتی برای آینده نظام است.

وی با گلایه از افراد ساکت در فتنه اخیر کشور گفت: امروز سکوت جایز نیست و همه افراد با هر گرایش سیاسی باید موضع خود را نسبت به اتفاقات اخیر روشن کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: امروز باب مطالبه گری در کشور باز است و مسئولین باید در مقابل خواسته های به حق دانشجویان پاسخ گو باشند.

علیرضا کیخا جانشین سازمان بسیج دانشجویی کشور در اجتماع بزرگ دانشجویان بسیجی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تاریخ قوم بلوچ گواه خوی ضد استعماری و استکباری است، گفت: بلوچ ها بینی انگلیسی ها را در دره نالک به خاک مالیده اند و ثابت کرده اند برای حفظ خاک ایران اسلامی تا پای جان ایستادگی می کنند.

وی ادامه داد: توصیه من به همه جوانان سیستان و بلوچستان این است که تاریخ رشادت های قوم بلوچ در مقابل انگلیس را فراموش نکنید.وی جمهوری اسلامی ایران را حکومت حامی مستضعفین در سراسر جهان معرفی کرد و ادامه داد: اشتباهاتی فردی را به نام نظام ننویسید.

کیخا با اشاره به اینکه دشمن برای جلوگیری از پیشرفت ایران اسلامی به دنبال بهانه تراشی است، افزود: دشمن روی مسایل قومی و مذهبی حساب باز کرده است، ما اقیانوسی از اشتراکات داریم که باید روی آنها دست بگذاریم، نباید اختلاف ها را به خیابان ها بکشیم.

وی در پایان گفت: اگر مردم سیستانی و بلوچ قدردان گذشته و تاریخ غنی خود باشند این استان الگوی تمام عیار وحدت جهان اسلام خواهد بود.

منبع : اسنا

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد