hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ثبت موفقیتها باعث ایجاد انگیزه و امید در جوانان برای حرکت در مسیرهای مختلف می شود

نویسنده کتاب «آرزوهای دست ساز»:

ثبت موفقیتها باعث ایجاد انگیزه و امید در جوانان برای حرکت در مسیرهای مختلف می شود

آئین رونمایی از کتاب «آرزوهای دست ساز» با حضور محمد حسین زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی؛ حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی؛ ابراهیم رسولی مقدم، معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری شهرستان مشهد؛ مجید عسگری، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی؛ میلا حبیبی، نویسنده کتاب و جمعی از نوجوانان در کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد مقدس برگزار شد.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ضمن گرامیداشت سی امین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، گفت: امروز در مقابل فردی هستیم که مانند بسیاری از ما با نبایدها، نیستی ها و نمی شودهای زیادی مواجه شده است اما با پشت سر گذاشتن آن، به موفقیت بزرگی دست پیدا کرده است.
وی ضمن قدردانی از میلاد حبیبی، نویسنده کتاب «آرزوهای دست ساز»، تصریح کرد: به عنوان یک مدیر در حوزه کتاب و کتابخوانی به شما افتخار می کنم، شما نه تنها یک الگو برای نسل خود و نوجوانان هستید بلکه برای همه افراد جامعه نیز می توانید الگویی مناسب باشید چرا که شما اثبات کرده اید که با گذر کردن از مسیرهای سخت و پرتلاطم می شود به موفقیت دست پیدا کرد.
سبزیان به حدیثی از حضرت علی(ع) مبنی بر اینکه «هر کس که با کتاب آرامش بگیرد، هیچ آرامشی را از دست نمی دهد» تاکید و خطاب به نوجوانان حاضر در جلسه، ابراز کرد: این کتاب را تهیه کنید و بخوانید تا سند چشم انداز شما در زندگی آینده تان شود.

در ادامه محمد حسین زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ضمن خیر مقدم ویژه به نوجوانان حاضر در این آئین، گفت: اگر در هفته کتاب بخواهم حرفی بزنم در ابتدا از این نسل پر شور و تلاش بابت کم کاریهای انجام شده و کاستی های موجود در حوزه کتاب عذرخواهی می کنم. 
وی با اشاره به 2 بار اشغال شهرمشهد در طول تاریخ، اظهار داشت: شهرستان مشهد نخستین بار در 120 سال قبل توسط روسها اشغال و کشتار بسیاری را رقم زدند و آخرین بار نیز در سال 1320 توسط روسها و انگلیس اتفاق افتاد. کم کاری اتفاق افتاده این است که کتابی در این خصوص به رشته تحریر در نیامده است و نه تنها نسل گذشته بلکه نسل جدید نیز هیچ گونه اطلاعاتی در این خصوص ندارند. این در حالی است که جهان، درباره جنگ جهانی اول و دوم و برای زیرسوال بودن نازیها، رمانها و داستانهای بسیاری نوشته است.
حسین زاده ابراز کرد: امروز به قله هایی از موفقیت رسیده ایم که افرادی زیادی از آن اطلاع ندارد چرا که تاریخ نگاری مناسبی در این حوزه انجام نشده و این باورکردنی نیست. کاستی های موجود امروز در این است که نتوانسته ایم در قالب داستان و کتاب از این موفقیتها بگوئیم هر چند که باید از معدود آثاری که در این خصوص نیز نگاشته شده است، تقدیر و تشکر نمایم. 
وی افزود: امروز افتخار شرکت در آئین رونمایی از کتابی را دارم که به شرح یکی از موفقیتهای جوانان این مرز و بوم پرداخته  است. این بدان معناست که جوان امروز تشنه دانستن و آگاهی از موفقیتهای رویداده در کشور است. اما باید به این مسئله نیز توجه داشت که نگارش موفقیتها یک طرف مسئله است و نباید از انتقال و دست به دست کردن این آثار غافل بمانیم. 

در پایان میلاد حبیبی، نویسنده کتاب «آرزوهای دست ساز» ضمن قدردانی از برگزاری این آئین، گفت: موضوع و اقدام به نگارش این کتاب به سال 1397 برمی گرد، زمانیکه آخرین روزهای فارغ التحصیلی دوره ارشد رشته الکترونیک را می گذراندم. با توجه به حال و هوای ایجاد شده در جامعه امروز و ایجاد شرکتهای دانش بنیان، به فکر تاسیس شرکتی در این حوزه افتادم، اما یکی از مشکلات بزرگ در این مسیر، این بود که نمی دانستم از کجا و چگونه باید شروع کنم.
وی تصریح کرد: به همین دلیل به دنبال کتابهایی در این حوزه بودم اما اکثر کتابهای پیشنهادی از کشورهای دیگر و در مورد شخصیتهای همچون زاکر برگ، استیو جابز، استیون هافکینگ و ... بود. نکته ای که در متن این کتابها حائز اهمیت بود، اختلافات فرهنگی، اخلاقی و ارزشی آنان با فرهنگ و جامعه ما بود و این امر مانع استفاده مناسب از این منابع بود، چرا که اعتقاد ما بر این است که برای رسیدن به موفقیت نباید بر روی ارزشهای اخلاقی و انسانی پا گذاشت.
حبیبی اظهار داشت: از همین رو، به فکر استفاده از تجربیات موسسین شرکتهای موفق در این حوزه افتادم. با مراجعه به شرکت آتیه سازان ظهور شریف به عنوان یکی از این شرکتهای موفق به ثبت خاطرات و تجربیات آنان پرداختم. بعدها تصمیم گرفتم که این مطالب را به متن تبدیل کنم و در قالب یک پژوهش در اختیار دیگران قرار دهم، اما به توصیه یکی از مراکز فرهنگی با پرورش دادن متن و کامل کردن آن اقدام به چاپ این مطالب در قالب کتاب کردم، که در سال 1398 به چاپ رسید.
وی با بیان اینکه امروز بالغ بر 30 عنوان کتاب در این حوزه در کتابفروشی وجود دارد، گفت: همیشه به خاطر داشته باشید، اگر از موفقیتها و اتفاقات خاص صحبت نکنیم به دست فراموشی سپرده خواهند شد. 
حبیبی با اشاره به وجود 7000 شرکت دانش بنیان در کشور، افزود: خوشبختانه این شرکتها از موفقیتهای خوبی برخوردار بوده اند و ما با ثبت این تجربیات و انتقال آن به نسل جدید می توانیم باعث ایجاد انگیزه و امید در آنان برای حرکت در مسیرهای مختلف شویم.

گفتنی است، در پایان ضمن رونمایی و امضای پوستر کتاب «آرزوهای دست ساز»، تعدادی از این کتاب نیز به حاضرین در جلسه اهدا شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد