hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ۳ هزار میلیارد تومان برای توسعه بندر شهید بهشتی چابهار هزینه شد

۳ هزار میلیارد تومان برای توسعه بندر شهید بهشتی چابهار هزینه شد

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار بیش‌از سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش رویدادایران به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، علی فتحی در بازدید از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار با بیان اینکه توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، چشم انداز دولت در سواحل مکران است اظهار داشت: هم‌اینک چابهار بندری بدون محدودیت در پذیرش کالا و سایز کشتی است.

وی با اشاره به هزینه ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، بیان کرد: از آنجایی که بندر شهید بهشتی چابهار یک کریدور جهانی و مرکز طلایی برای ترانزیت کالاست که به آب‌های آزاد و به بازارهای جهانی راه دارد جا دارد که زیرساخت‌های آن هرچه زودتر فراهم و از ظرفیت این بندر برای واردات و صادرات کالا بیش از پیش بهره برداری شود.

مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز گفت: در هفت ماه نخست سال جاری در اسکله بندر شهید بهشتی چابهار، ۸۳ فروند کشتی بزرگ حامل کالاهای نفتی و کالای اساسی، پهلوگیری کرده‌اند که با تخلیه و بارگیری این کشتی‌ها، ظرفیت تخلیه و بارگیری به بیش از ۲.۵ میلیون تن رسیده است.

قاسم عسکری نسب بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش‌از ۴۰۰ هزار تن کالای فله از بندر شهید بهشتی چابهار صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه، با رشد ۸۰ درصدی صادرات کالا همراه بوده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد