hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > برگزاری راهپیمایی 13 آبان در سیستان و بلوچستان

برگزاری راهپیمایی 13 آبان در سیستان و بلوچستان

راهپیمایی باشکوه ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی همزمان با سراسر کشور با شرکت اقشار مختلف مردم شیعه و سنی، دانشجویان و دانش آموزان سیستان و بلوچستان در ۵۰ نقطه جمعیتی این استان آغاز شد.

به گزارش رویدادایران به نقل از ایرنا، در این آیین ضد استکباری مردم شهرها و روستاهای سیستان و بلوچستان یکپارچه و متحد با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» بار دیگر نفرت و انزجار خود را از استکبار جهانی به دنیا اعلام کردند.

سیزدهم آبان در تاریخ جمهوری اسلامی ایران به عنوان جشن بزرگ، نمایش ایستادگی و استکبار ستیزی ملت ایران ثبت شد، این روز در حافظه تاریخی ملت انقلابی و همیشه در صحنه ایران اسلامی، نقطه عطفی برای سرعت بخشیدن به روند شکل‌گیری، تداوم، استمرار و بالندگی انقلاب است. ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در برگیرنده سه واقعه تاریخی شامل تبعید امام خمینی (ره) توسط رژیم ستمشاهی در سال ۱۳۴۲ به جرم دفاع از استقلال کشور و عزت ایرانیان در مخالفت با لایحه استعماری کاپیتولاسیون، به خاک و خون کشیدن دانش‌آموزان آگاه و انقلابی در مقابل دانشگاه تهران توسط رژیم منفور ستمشاهی در سال ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان در سال ۱۳۵۸ می‌باشد که در هر سه رویداد هوشیاری، بصیرت، مبارزه با استعمار و استکبار مشهود است.  

سیزدهم آبان در تاریخ پرافتخار کشور جمهوری اسلامی تنها چند رویداد تاریخی نیست بلکه سمبل استکبارستیزی و نمایش قدرت ملت ایران در مقابل توطئه های دشمنان است، این روز در خود هزاران نسل هوشیار و بصیر را پرورش می دهد که با فریادهای مرگ برآمریکا و مرگ بر اسرائیل کاخ های پوشالی دشمنان را به لرزه می اندازند.

مسوول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: راهپیمایی ۱۳ آبان همزمان با سراسر کشور امروز از ساعت۹:۲۰ صبح با حضور اقشار مختلف مردم ولایتمدار و خداجوی شیعه و سنی استان از میادین اصلی شهرها و بخش ها آغاز شد.
عباس صفدری افزود: مردم ولایتمدار سیستان و بلوچستان امسال نیز همچون سال های گذشته با حضور فعال در راهپیمایی ۱۳ آبان بار دیگر اقتدار، عظمت و ایستادگی خود را در مقابل دشمنان نشان دادند.
وی تصریح کرد: تمهیدات لازم برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن این راهپیمایی عظیم مردمی در تمام شهرها و روستاهای سیستان و بلوچستان اندیشیده شده است.
مراسم روز دانش آموز، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با شرکت مسئولان استان و حضور گسترده اقشار مختلف مردم، انجمن های اسلامی، طلاب حوزه های علمیه، دانشجویان دانشگاه ها و دانش آموزان مدارس در زاهدان از میدان آزادی آغاز شده و تا مصلی قدس زاهدان ادامه دارد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد