hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > منویات رهبرمعظم انقلاب در انتخاب نخبگان مورد توجه است

سرپرست بنیاد نخبگان :

منویات رهبرمعظم انقلاب در انتخاب نخبگان مورد توجه است

سرپرست بنیاد نخبگان در قم گفت: منویات رهبر معظم انقلاب و شاخصه هایی که مطرح کردند سرلوحه کار بنیاد نخبگان در معرفی نخبه های علمی به جامعه است.

به گزارش رویداد ایران از قم،دکتر محمدحسین ظریفیان در آیین نکوداشت حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد حسین شریفی،ضمن تبریک میلاد با سعادت زادروز میلاد امام یازدهم (ع) اظهار کرد: این جلسه متبرک به نام یک دانشمند فرزانه است و سعادتی برای بنیاد نخبگان استان قم است که در استمرار تکریم از نخبگان و استعدادهای برتر کشور و استان سالانه براساس آیین نامه و ضوابطی که مشخص شده به یک چهره برجسته برسیم و از ایشان تجلیل بعمل آوریم.

وی افزود: در سال های گذشته این امر به خوبی دنبال شده نه تنها در حوزه علوم دینی بلکه در حوزه های دیگر نیز اساتید و نخبگانی تکریم و الگو سازی شدند که امسال افتخار داریم از چهره دانشمند برجسته حجت الاسلام و المسلمین شریفی را به صورت وسیع تری به جامعه معرفی کنیم.

سرپرست بنیاد نخبگان در استان قم با اشاره به حدیث نبوی«مَنْ أَکرَمَ عَالِماً فَقَدْ أَکرَمَنِی ...» ابراز امیدواری کرد: این الگو سازی به معنی حقیقی خودش اتفاق بیفتد و منحصر به این جلسه و این ساعات نشود.

وی اضافه کرد: اساتید و شاگردان دکتر شریفی اذعان دارند که ایشان در عرصه حوزوی با یک مجتهد وشخصیتی که در فقه و اصول با توانمندی و تبحر روبرو هستیم و همچنین در عرصه حکمت و فلسفه نیز مرتبه استاد تمامی در موسسه آموزشی پژوهشی  امام خمینی (ره) است که مراتب در این مجموعه نشاندهنده جایگاه علمی این استاد برجسته است.

ظریفیان گفت: در کنار آنچه که از استاد شریفی از لحاظ علمی بهره بردیم و مشاهده کردیم و شنیدیم «روحیه انقلابی»، «بصیرت انقلابی» و«توجه به مسائل زمانه» و پرهیز از روحیه ای است که ورود به بعضی مسائل را هموزن با جایگاه علمی خودشان نبیند و ملاحظه هیچ کدام از جایگاه های حقیقی و حقوقی و مسولیت ها را در مواضع خود نداشتند با قلم، با بیان و با اقدام یک الگو هستند که در جامعه پرچم انقلاب را بالا نگه داشتند.

وی عنوان کرد: در کنار همه اینها آنچه که همه به آن اذعان دارند ادب، اخلاق و تواضع و فروتنی ایشان است که برای همه الگو است و بنیاد نخبگان با نگاه به جامعیت یک شخص نخبه این انتخاب را انجام میدهد و فقط برای بنیاد نخبگان ملاک جایگاه علمی آن شخص نیست.

سرپرست بنباد نخبگان در استان قم با بیان اینکه آنچه معنا بخش می شود برای الگو سازی و برای آنچه که منویات و نظر رهبر معظم انقلاب است، گفت: ما باید نخبه ای را الگو سازی کنیم که جامعیت داشته باشددر انقلابی بودن در اخلاق و سلوک فردی و در حوزه مدیریتی همه الگوباشد تا معرفی او به جامعه اثرگذار باشد.

وی با اشاره به سخن پرمضمون رهبر معظم انقلاب که فرمودند:مدیریت تحولات کشور باید در دست نخبگان حوزوی و دانشگاهی باشد بیان کرد:بنیاد نخبگان با نگاه به جامعیت یک شخصیت نخبه این کار را انجام میدهد.

ظریفیان گفت: ما از خرداد ماه فرایند شناسایی را انجام دادیم و مراحل خودش را طی کرد و با ستاد بنیاد نیز موضوع را گام به گام جلو رفتیم و زمانی که در رسانه ها موضوع را مطرح کردیم استاد شریفی مسوول مرکز موسسه حکمت و فلسفه بودند و در همین مدت ایشان مسوولیت دانشگاه قم را نیز پذیرفتند که مایه خرسندی و خوشحالی شد زیرا که ایشان از لحاظ حقوقی رئیس دانشگاه قم عضو شورای علمی بنیاد نخبگان قم است.

 خبرنگار: سمانه سادات فقیه سبزواری

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد