hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > حجت الاسلام شریفی در عرصه علمی و فرهنگی پیشگام است

حجت الاسلام شریفی در عرصه علمی و فرهنگی پیشگام است

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره ) در وصف حجت الاسلام شریفی گفت: ایشان از نمونه هایی است که هم در عرصه علمی به جامعه علمی کشور و هم به جامعه فرهنگی کشور خدمات ارزشمندی ارائه کرده است.

به گزارش رویداد ایران از قم،حجت الاسلام و المسلمین رجبی ضمن گرامیداشت میلاد امام حسن عسگری (ع) و تسلیت وفات حضرت معصومه (س) در آیین نکوداشت حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد حسین شریفی اظهار داشت: همه برکات حوزه علمیه در پرتو مرقد مبارک ایشان بوجود آمده است.

وی،تقدیر و تجلیل از کسانی که به جامعه خدماتی را به صورت مادی و معنوی تقدیم می کنند را مقتضای فطرت انسانی دانست و گفت: فطرت انسان کمال گرا است به همین دلیل هرجایی کمالی را می بیند می خواهد به آن نزدیک شود و خود را شبیه او قرار دهد و در مقابل کمال او کرنش کند و هم از او تجلیل کند .

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره ) ادامه داد : تکریم چنین انسان هایی تکریم کمال فضائل انسانی است از منظر عقلی نیز در کتاب های کلامی خوانده ایم که شکر نعمت واجب است.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی بیان کرد: کسی که نعمتی را در اختیار کسی می گذارد عقل انسانی می گوید که باید در برابر او کرنش کرد و از او تجلیل بعمل آورد.

وی تصریح کرد: فرهنگ و آموزه های دینی نیز به ما می فهماند که ما نباید در برابر انسان ها یکسان عمل کنیم و باید انسان هایی که دارای کمالاتی هستند و خدماتی به جامعه ارائه می کنند باید ارج نهاده شوند.

این استادبرجسته حوزه علمیه قم  با اشاره به آیه 9 سوره زمر بیان کرد: توجه در این آیه به ما نشان میدهد که باید از انسان های خدوم در جامعه تجلیل کرد که حجت الاسلام شریفی از نمونه هایی است که هم در عرصه علمی به جامعه علمی کشور و هم به جامعه فرهنگی کشور خدمات ارزشمندی ارائه کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی در وصف کمالات استاد شریفی به عنوان نخبه حوزه و دانشگاه، عنوان کرد: ایشان را می توان فعالان دفاع از ارزش های دینی و فعال از ارزش ها و آرمان های نظام اسلامی برشمرد که به موقع با بیان متقن و علمی در صحنه ها و عرصه های مختلف اعم از عرصه های عینی، علمی، تربیت شاگردان موفق و در فضای مجازی حضور به موقع و فعال و گسترده داشتند.

وی با اشاره به کمالات اخلاقی این استاد حوزه و دانشگاه گفت: ایشان از کمالات خوب و ارزشمندی برخوردار است که از این نظر نیزفطرت و کمال عقل دینی ما می گوید باید از این شخصیت تقدیر و تکریم کرد.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) در ادامه سخنانش ضمن قدردانی از اقدام بنیاد نخبگان استان قم در انتخاب این نخبه حوزه و دانشگاه تصریح کرد: امیدواریم در اقدامی که مرکز نخبگان پایه گذار آن است بتوانیم بیش از پیش شاهد معرفی و تجلیل از نخبگان دینی باشیم.

وی افزود: این اقدام باید الگویی باشد برای الگویی باشد برای اینکه نخبگان جامعه اسلامی بیشتر بخصوص با معیارهای جامعه اسلامی که تعهد و تخصص و فضایل اخلاقی و این جامعیت ها دیده شود و مورد تکریم قرار بگیرند.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی خاطرنشان کرد: این تجلیل از علم و فضایل انسانی و اسلامی است و بدانیم به هرمیزانی که اثرگذارتر باشند ما وظیفه داریم به صورت جدی از آنان تجلیل کنیم.

خبرنگار: سمانه سادات فقیه سبزواری

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد