hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سرمایه‌گذاری در فرهنگ باعث امنیت پایدار جامعه می‌شود

آیت‌الله محامی:

سرمایه‌گذاری در فرهنگ باعث امنیت پایدار جامعه می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام‌ جمعه زاهدان ضمن تأکید بر مقایسه بودجه‌های فرهنگی با سایر بودجه‌های اقتصادی، نظامی و امنیتی در استان، گفت: توجه به عرصه فرهنگ حائز اهمیت است زیرا بسیاری از آسیب‌های کنونی در جامعه ریشه فرهنگی دارد و اگر در این عرصه سرمایه‌گذاری شود امنیت پایدار نیز حاصل می‌شود.

ه گزارش رویدادایران سیستان وبلوچستان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان، آیت‌الله مصطفی محامی، نماینده ولی‌فقیه سیستان و بلوچستان و امام‌جمعه زاهدان، امروز، ۱۰ آبان، در دیدار علی سرگزی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از معاونین این اداره کل، گفت: در همه فعالیت‌های نظامی، امنیتی، اقتصادی و عمرانی باید پیوست فرهنگی بخشی از کار ما باشد اما بسیاری از دستگاه‌ها در این جهت نقشی برای خود تعریف نکرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان ضمن تاکید بر مقایسه بودجه‌های فرهنگی با سایر بودجه‌های اقتصادی، نظامی و امنیتی در استان، افزود: توجه به عرصه فرهنگ حائز اهمیت است زیرا بسیاری از آسیب‌های کنونی در جامعه ریشه فرهنگی دارد و اگر در این عرصه سرمایه‌گذاری شود امنیت پایدار نیز حاصل خواهد شد و میزان تاثیرگذاری فرهنگ در مقایسه با فعالیت‌های اقتصادی، نظامی و امنیتی بسیار بیشتر بوده و یک امر زیربنایی و فراگیر محسوب می‌شود.

آیت‌الله محامی با اشاره به اهمیت و جایگاه فرهنگ در جامعه و میزان تأثیرگذاری سایر دستگاه‌ها در بخش فرهنگی، گفت: اگرچه، دیگر دستگاه‌ها را می‌توان در حوزه فرهنگ مؤثر دانست ولی، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در این حوزه، به‌عنوان مدعی العموم فعالیت‌های فرهنگی باشد.

وی همچنین با بیان اینکه در فعالیت‌های فرهنگی طبق بیان مقام معظم رهبری، معیار خروجی و میزان تأثیرگذاری کارهاست، افزود: معیار سنجش فعالیت‌های فرهنگی با سایر عرصه‌ها متفاوت است، در حوزه فرهنگ مشکلات زیادی وجود دارد و باید موارد مهم را مشخص، اولویت‌بندی و دنبال کنیم به گونه‌ای که قابل ارزیابی باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: فرهنگ بحث شیرینی است که در مقام حرف، شعارهای زیادی در خصوص آن بیان می‌کنند اما در مقام عمل، کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

آیت‌الله محامی با اشاره به اینکه باید فعالیت‌های مهم را مشخص، برنامه‌ریزی کرده و برروی آن تمرکز و اقدام کنیم که خروجی کار مشخص شود، تصریح کرد: باید به طور سالانه این روند ارزیابی شود که نسبت به کار تعیین شده چه قدم‌هایی برداشته شده است.

وی با بیان اینکه مدعی‌العموم بودن اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای اقتضائاتی از جمله نگاه واسع، صعه‌صدر و تعامل درست با دستگاه‌های مختلف است و در غیر این صورت دیگران تن به همکاری نداده و دچار مشکل خواهید شد، افزود: در فضای تعامل می‌توان مجموعه‌ها را به سمت کار فرهنگی تشویق کرد اما وقتی بتوانید، فکر و ذهن خود را با دیگر دستگاه‌ها همراه کنید اقدام مهمی است هر چند چنین کاری چندان قابل گزارش دهی نیست اما از اقدامات مهم محتوایی محسوب می‌شود.

امام‌جمعه زاهدان ادامه داد: این مسیر هموار نبوده و الگوهای مدون کمتری وجود دارد و به همین دلیل، معمولاً مورد غفلت قرار می‌گیرد.

همچنین در ابتدای این دیدار، علی سرگزی، مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ضمن اعلام برنامه‌های تدوین شده، توسعه کمی، توجه به زیرساخت‌ها، افزایش نیروی انسانی و نگاه کیفی به فعالیت‌های فرهنگی را از مهمترین اولویت‌های کاری در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عنوان کرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد