hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آئین نکوداشت حجت الاسلام دکتر احمد حسین شریفی برگزار می شود

آئین نکوداشت حجت الاسلام دکتر احمد حسین شریفی برگزار می شود

رئیس بنیاد نخبگان استان قم گفت: آئین نکوداشت حجت الاسلام احمد حسین شریف به عنوان یکی از نخبه های حوزوی و دانشگاهی در تاریخ ۱۲ آبان با حضور مسئولان شخصیت های برجسته ملی، استانی و حوزوی در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

به گزارش رویداد ایران _قم،محمد حسین ظریفیان رئیس بنیاد نخبگان استان قم در نشست خبری که در بنیاد نخبگان قم برگزار شد،اظهارداشت: نخبگان اصلی ترین سرمایه های طلایی و ذخیره پایان ناپذیر هر کشور هستند که برای انگیزه بخشی به آنان و الهام بخشی دیگران نیازمند تکریم آنان هستیم.
 وی افزود: تکریم نخبگان از وظایف بخش های مهم جامعه بخصوص حاکمیت است که البته با تاسیس بنیاد نخبگان در دهه ۸۰ تکریم نخبگان شتاب بیشتری گرفته است.
وی بیان کرد: با معرفی نخبگان آشنایی مردم با آنان و الگوسازی و ترویج فرهنگ تکریم نخبگان در جامعه گسترش می یابد این امر به اعتلای جامعه کمک جدی می کند که این بنیاد در قم تکریم نخبگان را در دستورالعمل های جدی خود قرار داده است.
وی گفت: با بررسی های انجام شده در میان برخی شخصیت های بزرگ، به این رسیدیم که حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد حسین شریفی شخصیت فرااستانی دارند که باید مورد تکریم قرار گیرند.
رئیس بنیاد نخبگان استان قم ادامه داد: استاد شریفی یک نخبه استانی و چهره شناخته شده دانشگاهی و عضو هیات علمی موسسه امام خمینی(ره) هستند که بیش از ۳۰ عنوان تالیف و ۱۰ مقاله دارند و هم اکنون رئیس موسسه حکمت هستند.
وی افزود: پایبندی به اصول انقلاب و فعالیت های فرهنگی و ارائه یادداشت های متعدد بر مبنای بحث های روز جامعه از فعالیت های ایشان است.
وی اظهارکرد: روز پنج شنبه ۱۲ آبان ماه آیین تجلیل از ایشان با حضور مسئولان استانی و ملی و شخصیت های حوزوی و سخنرانی آیت الله نجفی رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) در تالار آموزشی این موسسه برگزار خواهد شد.

ظریفیان گفت: در این مراسم لوح ارج نامه بنیاد نخبگان قرائت و به استاد شریفی اهدا خواهد شد و مستند زندگی نامه این استاد ارزشمند الهیات کاربردی پخش خواهد شد؛ هچنین در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از آثار، تالیفات، پایان نامه و مجموعه مقالات ایشان برپا خواهد شد.

در بخش دیگری از این جلسه معاون پژوهشی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) هم در ادامه اظهارداشت: تکریم نخبگان در قرآن و سیره اهل بیت(ع)مورد توجه قرار گرفته و وظیفه همه ما است تا از بزرگان خود تجلیل به عمل آوریم.
حجت الاسلام مهدی ابوطالبی افزود: با توجه به آمار فرار مغزها باید توجه ویژه ای به نخبگان صورت گیرد.
وی گفت: استاد شریفی مسلط به علوم عقلی و نقلی هستند و فلسفه و فقه می دانند و دانش فلسفی و فقهی حود را با مسائل روز گره زده و بکار گرفته اند.
وی ادامه داد: برخی در یک حوزه موفق هستند اما حجت الاسلام شریفی به عنوان استاد نمونه و پژوهشگر نمونه معرفی شدند و برخی کتاب هایشان هم برگزیده شده و در فضای مجازی هم فعال هستند.
حجت الاسلام ابوطالبی افزود: استاد شریفی به علوم انسانی و اسلامی ورود کردند و سه کتاب در این حوزه تالیف کرده اند و عضو مجمع علوم اسلامی و انسانی نیز هستند.
وی بیان کرد: تالیفات علمی حجت الاسلام شریفی مستدل و کاربردی است و برخی کتاب های استاد تا ۲۰ بار تجدید چاپ شده است لذا تجلیل و معرفی چنین شخصیت هایی از وظایف همه مسئولان است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد