hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > یادواره 130 بانوی شهیده استان قم برگزار می‌شود

یادواره 130 بانوی شهیده استان قم برگزار می‌شود

رییس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم گفت: دومین دوره کنگره ملی شهدای استان قم در آبان سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

علی اکبر خوش گفتار مقدم رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم دراین نشست اظهارداشت: یکی از محورهای مهم جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری زنده نگه داشتن یاد شهداست که لازم است رسانه ها مدیرانی را که در راه شهدا هستند و پیام آنان را منتقل می کنند را رصد و شناسایی کنند.

وی با بیان اینکه کنگره ملی شهدا هشت اجلاسیه را در دستور کار داشته است، گفت: تا کنون اجلاسیه شهدای نهضت مقاومت و اصناف برگزار شده و اجلاسیه زنان شهیده استان هم پنج شنبه 6 آبان برگزار خواهد شد. همچنین اجلاسیه جوانان، سنگرسازان بی سنگر، فرجاد، ارتش و اجلاسیه پایانی هم تا ۲۵ آبان ماه برگزار خواهد شد.

رئیس کنگره شهدای استان قم با اشاره به هدف و رسالت برگزاری کنگره و اجلاسیه ها در حوزه شهدا گفت:برانگیختگی و توجه اجتماعی به شهدا و همچنین بکارگیری روش شهدا در عمل از مهمترین اهداف برگزاری این کنگره است و همچنین موضوع کلیدی کنگره توجه به خانواده شهداست.

وی تصریح کرد: جشنواره فیلم با تهیه ۶۰ فیلم، جشنواره های سرود، عکس، شعر، خوشنویسی، ساخت سریال شهید زین الدین، انتشار ۲۰۰ کتاب از جمله کتاب خوشنویسی، کتاب خوشنویسی خط تحریری دانش آموزان قم پنج کتاب به صورت خط بریل برای روشندلان، ساخت سمفونی خط شکنان، تهیه بسته های معیشتی به نیازمندان، بازسازی خانه محرومان به نام شهدا از برنامه های کنگره ملی شهدا درقم است.

خوشگفتار مقدم با بیان اینکه بیش از 2 هزار جهیزیه از سوی کنگره شهدا به زوج های نیازمند اهدا می شود، بیان کرد:۵۰۰ جهیزیه در روز ۱۵ آبان در ۵۰۰ خودروی نیسان همزمان به نمایش درمی آید که مسئولان دیگر نهادها هم ترغیب به این کار شوند. همچنین تابلو خوشنویسی با سروده استاد مجاهدی که در ابعاد 70 در50 سانتی متر تهیه شده به رهبر انقلاب تقدیم می شود.

این مسئول ستاد کنگره ملی شهدای استان قم افزود: تجلیل از برخی از شهدا مانند شهدای ارتش و بانوان شهیده دراین سال ها مورد غفلت و کم توجهی از سوی مسئولان قرار گرفته بود اما در راستای برگزاری کنگره دیدار با چهار هزار خانواده شهید استان قم انجام و هزار و۵۰۰ تابلو فرش تصویر شهدا به آنان اهدا شد.

وی بیان کرد: یادواره شهدا از سوی آموزش وپرورش استان قم ۱۴ آبان ماه در همه مدارس قم در یک ساعت برگزار می شود.

این رزمنده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: ما نام کوچه های شهر را به نام شهدای مرد گذاشتیم اما پشت سر و پشتیبان هر مردی برای جهاد و شهادت مادر، همسر یا خواهر شهید بوده و آنان راه شهدا را ادامه دادند.

وی درخصوص تاثیر برگزاری کنگره شهدا در اصلاح جامعه نیز اظهارداشت: برای ایجاد، حفظ و حرکت در راه ارزش ها باید گروهی از هیات علمی دانشگاه ها و علما و اهل فن و بزرگان فراخوانی مبنی بر راهکارهای اثرگذاری کنگره ها بر متن جامعه را ارائه دهند تا خروجی و نتیجه کاربردی از برپایی کنگره شهدا حاصل شود.

تماشای فصل شیدایی در قم رکورد شکست

وی درمورد استقبال مردم قم از برنامه فصل شیدایی که اخیرا در قم برگزار شد نیز گفت: مردم قم رکورد تماشای برنامه فصل شیدایی را حتی در میان شهرهای بزرگ کشور شکستند.

وی ادامه داد: برای این برنامه هفت هزار صندلی چیده شده بود اما مردم زیادی دو ساعت روی پا می ایستادند و نمایش را تماشا می کردند و بیش از ۱۳۵ هزار نفر در ۱۸ روز این برنامه را مشاهده کردند که نشان داد پیام شهدا را باید با ابزارها  و روش های مختلف از جمله زبان هنر به مردم منتقل کرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد