hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > امام زادگان مایه برکت و امنیت دیار ما هستند

امام زادگان مایه برکت و امنیت دیار ما هستند

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: امام زادگان‌ مبلغان خاموشی هستند که از جان و مال خود گذشتند و برای تبلیغ دین اسلامی به سراسر دنیا مهاجرت کردند.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-حجت الاسلام و المسلمین شیری در دوره آموزشی هئیت امنای بقاع متبرکه و اماکن مذهبی کشور که در مجتمع آموزشی و فرهنگی امامت مشهد برگزار شد؛ با تاکید بر آشنایی بیشتر هیأت امناء با سیره و فرهنگ امام زادگان بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمود: پاره تن من در خراسان دفن خواهد شد، هیچ گرفتار و گنه‏کاری او را زیارت نکند جز این که خداوند گرفتاری او را برطرف سازد و گناهانش را ببخشاید.

 مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان اوقاف گفت: حضرت علی (ع) نیز فرمود: فرزندی از فرزندان من در خراسان دفن خواهد شد و هر کس او را زیارت کند، غم او برطرف می شود. همچنین امام‌مجتبی (ع)، امام  حسین (ع)، امام باقر(ع)، امام صادق(ع) و امام کاظم(ع) ثواب زیارت امام رضا(ع) را معادل هزار حج عنوان فرمودند.

 وی افزود: امام رضا(ع) نیز فرمود: هر کس من را زیارت کند او را زیارت خواهم کرد، در زمانی که نامه اعمال او را به دستش می دهند لذا مرحوم علامه طباطبایی نیز در خصوص زیارت حضرت می فرمایند: "در زیارت ایشان حسی است که استخوان را سبک می کند و غم را برطرف می کند"،

 حجت الاسلام و المسلمین شیری با بیان اینکه زیارت امام رضا(ع) برای انسان شادی آفرین است؛ گفت: امام زادگان زیادی در ایران به واسطه مأموریتی که داشتند یا به دستور امامان و یا برای فعالیت های جهادی و تبلیغی به ایران مهاجرت کردند.

 وی تصریح کرد: ائمه به ایران توجه خاصی داشتند و تقریبا به تمام شهرهای ایران از جمله، قم، اصفهان، تبریز و .. سفرایی فرستادند و این کاملا مهندسی شده بوده است.

 مدیرکل بازرسی سازمان اوقاف با بیان اینکه امازادگان مایه برکت و امنیت دیار ما هستند؛ افزود: امام زادگان‌مبلغان خاموشی هستند که از جان و مال خود گذشتند و برای تبلیغ دین اسلامی به سراسر دنیا مهاجرت کردند.

 وی با اشاره به سفر برخی از امام زادگان به کردستان و لرستان؛ گفت: این شهرها به عنوان پناهگاه اهل بیت بودند.

 حجت الاسلام و المسلمین شیری بیان کرد: برخی از امام زادگان مجبور بودند تا آخر عمر به گونه ای زندگی کنند که شناخته نشوند و برای از بین بردن فاصله طبقاتی رنج ها بردند و برخی ار آنها تبعید و برخی اسیر شدند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد