hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > هفتمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی برگزار شد

مدیر پژوهش و توسعه علمی حوزه علمیه خراسان

هفتمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی برگزار شد

مدیر پژوهش و توسعه علمی حوزه علمیه خراسان گفت: هفتمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی از ۱۴ تا ۲۱ مهر ماه در مدرسه علمیه آیت الله خویی پذیرای اساتید، طلاب، پژوهشگران، مولفان و عموم مردم بود.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-هادی حصاری در نشست خبری هفتمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی بیان کرد: این نمایشگاه با یک سال وقفه به دلیل محدودیت های کرونایی و یک سال نیز به صورت مجازی، امسال هفتمین دوره آن به صورت ملی در مشهد برگزار می شود.

وی با بیان اینکه از ناشران، پژوهشگران و مولفان مطرح کشوری و بین المللی برای حضور در این نمایشگاه دعوت به عمل آمده است گفت: در نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی ۱۴۰ ناشر حضور پیدا خواهند کرد که از ابن تعداد، ۱۵ ناشر از کشورهایی چون لبنان و عراق حضور خواهند داشت.

حصاری خاطرنشان کرد: با بررسی های صورت گرفته و شناسایی نیازها در نمایشگاه هایی که تاکنون در سالهای گذشته برگزار شده، امسال علاوه بر کتب حوزوی و کتاب معارف اسلامی، کتب حوزه کودک و نوجوان نیز به این‌ نمایشگاه افزوده شده است، در گذشته فقط کتب حوزوی در این نمایشگاه عرضه می شد، اما با توجه به شناسایی نیازها، کتب معارف اسلامی در سه نمایشگاه قبلی اضافه شد و امسال نیز با توجه به اهمیت حوزه کودک و نوجوان این بخش به دو بخش دیگر افزوده شد. در مجموع سه بخش، آنچه که تاکنون به دبیرخانه نمایشگاه ارائه شده، ۱۲ هزار موضوع و عنوان کتاب، در این نمایشگاه عرضه می شود.

مدیر پژوهش و توسعه علمی حوزه علمیه خراسان با بیان این مطلب که در حاشیه نمایشگاه برنامه های جانبی از جمله برگزاری بیش از ۲۵ نشست و کارگاه علمی کتاب، نشست های علمی، تخصصی و ترویجی و کارگاه های پژوهشی پیش بینی شده است افزود: هفتمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی در هشت روز از ۱۴ تا ۲۱ مهر ماه از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۷ در مدرسه علمیه آیت الله خویی حدفاصل میدان شهدا و خسروی، پذیرای اساتید، طلاب، پژوهشگران، مولفان و عموم مردم خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که دو روز ۱۷ و ۱۹ مهر ماه نمایشگاه به خواهران ارائه خدمت خواهد داشت گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه تامین کتب درسی، کمک درسی و مطالعاتی اساتید و طلاب حوزه های علمیه، تجهیز کتابخانه های مدارس علمیه و تسهیل در اختیار گذاری کتب مورد نیاز معارف اسلامی اساتید و طلاب است.

حصاری بیان کرد: هر ساله آغاز سال تحصیلی مدارس حوزوی در نیمه اول شهریور ماه بوده ولی امسال به دلیل ایام اربعین و دهه آخر صفر دروس سطح عالی از ۱۰ مهر ماه به صورت رسمی آغاز و برخی مدارس نیز از ۱۲ شهریور ماه بازگشایی و در برهه ای نیز تعطیل شد و از ابتدای این هفته بازگشایی شده است.

وی با تاکید بر این مطلب که این نمایشگاه در تامین منابع مورد نیاز کتابخانه های مدارس علمیه نقش مهمی دارد تصریح کرد: ما بیش از ۱۸۰ کتابخانه در مدارس و مراکز علمی در خراسان بزرگ داریم که سالی یک بار به منابع علمی تجهیز می شوند که البته به توانایی ما در تامین منابع بر می‌گردد و با توجه به حمایت های محدود ما، به مدارس تاکید می شود، کتابهای مرتبط با سطح تحصیلی طلاب مدرسه، احصا و کسری ها و نیازهای خود از این نمایشگاه تهیه کنند.

حصاری بیان کرد: اعتباری که برای تجهیز کتابخانه های ۱۸۰ مدرسه علمیه در نظر گرفته شده ۸۰۰ میلیون تومان است که بین سه تا هشت میلیون تومان بنا به نوع سطح کتابخانه ها، استاندارهایی که دارند، تعداد مراجعه کننده ای که ان کتابخانه دارد، به هر مدرسه ای تعلق می گیرد همچنین در بخش کتب معارف اسلامی، ما می خواهیم این کتب را به راحتی در اختیار مخاطب قرار دهیم لذا این آثار را معرفی می کنیم.

وی با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم بخشی از این خدمات را متمایز و متفاوت با دیگر نمایشگاه‌ها ارائه دهیم‌ و صرفا حضور ناشر در نمایشگاه نباشد گفت: برای این منظور حداقل ۲۰ درصد تخفیف برای خرید کتب در نظر گرفته شده، همچنین بن هایی در تخفیفات متفاوت با توجه به نوع سطح مراجعه کننده اعم از پژوهشگر، اساتید، ناشر، طلبه و اصحاب رسانه، به مراجعه کننده و بازدید کننده داده می شود و اصحاب رسانه نیز با خرید از این‌نمایشگاه می توانند از حمایت های ویژه برخوردار شوند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد