hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > داشتن امت عزت‌مند در گرو اتحاد و همبستگی میان امت اسلامی است

داشتن امت عزت‌مند در گرو اتحاد و همبستگی میان امت اسلامی است

دبیر ستاد گرامی‌داشت هفته وحدت در خراسان رضوی گفت: تنها راه داشتن یک امت عزت‌مند و مقتدر شایسته نظام اسلامی، اتحاد و همبستگی میان امت اسلامی است.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-یوسف مهربان در نشست خبری ستاد گرامی‌داشت هفته وحدت که در محل مرکز اسلامی خراسان رضوی با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: مسئله وحدت و یک‌رنگی امت اسلامی در معارف قرآنی ما به عنوان یک ضرورت دینی و اسلامی موج می‌زند و ما به عنوان یک باور راسخ دینی به آن پایبند هستیم.

وی بیان کرد: این در حالی است که این موضوع نیز هم مورد تاکید نبی مکرم اسلام(ص) و  هم آیات قرآن کریم است و در حقیقت ما شاهد توصیه‌های فراوانی به مسئله اتحاد میان امت اسلامی هستیم. همچنین در سیره معصومین(ع) نیز ما شواهد فراوانی داریم که نسبت به ضرورت کنار هم بودن همه امت اسلام با همه گفتمان‌ها تاکید دارند.

دبیر ستاد گرامی‌داشت هفته وحدت در خراسان رضوی افزود: اساسا ما معتقد هستیم که اگر بخواهیم یک امت عزت‌مند و اقتداری که شایسته نظام اسلامی است را داشته باشیم و به آن دست پیدا کنیم و به عبارتی اگر بخواهیم در جهت احیای تمدن نوین اسلامی قدم برداریم که رهبر معظم انقلاب نیز تاکید وافری به آن دارند، تنها راه این باور و نگاه گفتمانی نظام مقدس جمهوری اسلامی، اتحاد و همبستگی امت اسلامی است.

مهربان خاطرنشان کرد: نظام اسلامی باید همه گفتمان‌ها را کنار یکدیگر قرار دهد و از مجموع این گفتمان در مسیر احیای تمدن اسلامی گام بردارد. قرآن کریم می‌فرماید که عزت برای خدا و رسول خداست و مطالبه قرآن برای مومنان است. به عبارتی ما مسلمانان باید تلاش کنیم که در دنیا مقتدر و عزت‌مند باشیم، زیرا دشمنان امت اسلامی در تلاش هستند که از هر طریقی با اقتدار امت اسلامی مقابله کنند و همیشه هم طراحی‌های مختلفی را انجام می‌دهند تا امت اسلام را دچار شکاف کنند و میان آن‌ها نیز تفرقه بیندازند و اجازه ندهند که امت اسلام در کنار یکدیگر قرار گیرند و این مطالبه عزت‌مندانه قرآن نیز محقق شود.

وی بیان کرد: از این‌رو وظیفه نخبگان، گروه‌های علمی و فرهنگی جامعه اسلامی این است که اجازه ندهند دسیسه‌های دشمن به نتیجه برسد و به همین جهت مسئله وحدت امت اسلامی به عنوان یک استراتژی جدی مورد توجه امامین انقلاب از ابتدای انقلاب اسلامی بوده و همواره مطرح شده است و بر همین اساس علاوه بر اینکه در طول سال، برنامه‌های متعددی در جهت تقویت باور به وحدت امت اسلامی برگزار می‌شود، اما به عنوان نماد و سمبل ویژه، از ۱۲ ربیع‌الاول تا ۱۷ ربیع‌الاول به عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شده است.

دبیر ستاد گرامی‌داشت هفته وحدت در خراسان رضوی، هفته وحدت را نمادی برای تقویت باور به وحدت امت اسلام دانست و افزود: البته برخی از افراد این مسئله را مطرح می‌کنند که چرا تنها در این هفته به موضوع وحدت پرداخته می‌شود و این در حالی است که اینگونه نیست، زیرا اگر تلاش‌هایی که در طول سال نسبت به مسئله وحدت انجام می‌شود، نباشد قطعا ما شاهد برنامه‌های متنوع و متعددی در این هفته نخواهیم بود، پس باید گفت که ما در طول سال هم برنامه‌های متعددی با حضور علما و نخبگان شیعه و اهل سنت برگزار می‌کنیم تا این بزرگواران در کنار یکدیگر قرار گیرند و نسبت به نقد جریان‌های افراطی و تندرویی که وجود دارد گفت‌وگو کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد