hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است

۱۶۰۰ کلاس درس در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: یک‌هزار و ۶۰۰ کلاس درس توسط این اداره کل و خیران در استان در حال آماده سازی است که ۸۰۰ کلاس درس تا قبل مهرماه ۱۴۰۲ تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

به گزارش رویدادایران میثم لک زایی اظهارداشت: سال گذشته بیش از یک‌هزار کلاس درس در شهرستان‌ها و مناطق سیستان و بلوچستان احداث شده و در اختیار دانش آموزان قرار گرفته و هم‌اینک از مجموع ۴۵۷ طرح در حال ساخت، ۲۳۰ طرح از محل اعتبارات دولتی، ۴۳ طرح خیرساز و ۱۸۴ طرح به صورت مشارکتی ساخته و در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: همچنین سال گذشته ۵۴۹ دستگاه پرینتر، ۲ هزار و ۸۵۱ دستگاه تخته وایت برد، ۳۵۸ دستگاه فتوکپی، ۲۴ هزار و ۴۵۴ دستگاه میز و صندلی، ۱۷ هزار و ۹۵۰ عدد صندلی دسته دار امتحانی، ۹۰۳ صندلی گردان، ۲ هزار و ۵۷۶ عدد میز و صندلی معلم، ۶۸۶ عدد فایل فلزی، ۴۹۹ کمد بایگانی، یک‌هزار و ۵۲۸ دستگاه رایانه، پنج دستگاه تکثیر، یک‌هزار و ۸۰۷ عدد مبل اداری، ۶۹۵ دستگاه میز خدمت و ۳۱۱ دستگاه ویدئو پرژکتور در مدارس استان توزیع شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: تا پایان سال ۱۴۰۱ همه کلاس‌های درس در استان مجهز به سیستم استاندارد سازی گرمایشی خواهند شد و این در حالیست که از مهر سال قبل تاکنون سه هزار و ۳۵۶ کلاس درس مجهز به اسپیلت و سه هزار و ۶۰۰ کلاس درس در راستای استاندارد سازی سیستم گرمایشی تجهیز شده‌اند.

وی افزود: در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید با تمام توان و بهره گیری از ظرفیت های گوناگون بدنبال تامین تجهیزات مورد نیاز مدارس بوده و توزیع اقلام در بین ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان صورت گرفته است.

لک زایی خاطرنشان کرد: با هدف حذف مدارس کانکسی از محل طرح "شهید پناهی"۱۰۰ میلیارد تومان به سیستان و بلوچستان تخصیص یافته که هم‌اینک در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با نگاه ویژه مسوولان ستادی در سازمان نوسازی مدارس کشور به سیستان و بلوچستان، از مهر سال قبل تا کنون یکهزار و ۳۰۰ کلاس درس در شهرستان‌های سیستان و بلوچستان ساخته و در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

مدیرکل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان با اشاره به حضور و مشارکت خیرین نیک اندیش، گفت: در بررسی به عمل آمده در بین استان‌های کشور در حوزه مشارکت خیرین در سال ۱۴۰۰ ، این استان رتبه اول جشنواره خیرین مدرسه ساز را به خود اختصاص داد و مشارکت و همراهی خیرین در حوزه ساخت و ساز و توسعه فضاهای آموزشی روند رو به رشدی داشته تا جایی که آورده  ۲ هزار و ۱۴۲ میلیارد ریالی را شاهد بودیم که در نوع خود بی نظیر است.

وی افزود: در بررسی به عمل آمده در این مقوله از سوی سازمان نوسازی مدارس کشور خوشبختانه سیستان و بلوچستان رتبه اول را به خود اختصاص داد که نشان از توجه ویژه و تعامل بیش از پیش خیّران و نیات خیرخواهانه انسان‌هایی دارد که برای فرزندان این سامان دل می سوزانند و به عشق آنان گام در این سرزمین می نهند.

لک زایی بیان کرد: با حضور موثر و جدی خیران در تمام نقاط سیستان و بلوچستان کارگاه ساخت و ساز و نهضت بزرگ مدرسه‌سازی شکل گرفته و روز به روز در حال توسعه و فزونی است که نوید روزهای پر امیدی را می‌دهد.

منبع :ایرنا

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد