hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ۲۶ پیکره صنعتی و تجاری در مرز "ریمدان" منطقه آزاد چابهار راه‌اندازی می‌شود

۲۶ پیکره صنعتی و تجاری در مرز "ریمدان" منطقه آزاد چابهار راه‌اندازی می‌شود

معاون فنی و زیربنایی منطقه آزاد چابهار گفت: زیرساخت‌های مرز "ریمدان" به عنوان نقطه منفصل منطقه آزاد چابهار در حال ایجاد است که مجموعا ۲۶ پیکره صنعتی و تجاری در آن حوزه برای مراودات و مبادلات با کشور دوست و همسایه پاکستان احداث می‌شود.

به گزارش رویدادایران امیر مقدم اظهار داشت: زیرساخت‌های مرز "ریمدان" واقع در شهرستان دشتیاری در جنوب استان سیستان و بلوچستان به عنوان نقطه منفصل منطقه آزاد چابهار در حال ایجاد است که در مجموع 26 پیکره صنعتی و تجاری در آن حوزه برای مراودات و مبادلات با کشور دوست و همسایه پاکستان احداث می‌شود.

معاون فنی و زیربنایی منطقه آزاد چابهار گفت: برای توسعه فاز اول نقطه منفصل مرزی ریمدان 470 میلیارد تومان اختصاص یافته که علاوه بر این مبلغ اخیراً و در یک ماه گذشته هم پنج میلیارد و 200 میلیون تومان برای تکمیل خط انتقال آب ریمدان اختصاص پیدا کرد که دهم شهریورماه به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: برای پوشش اربعین و زائرین محترم 30 چشمه سرویس بهداشتی در ریمدان ساخته شده که تکمیل خط آب و سرویس‌های بهداشتی، پروژه‌های فوری برای اربعین بودند؛ بخش مهمی از پروژه‌های حوزه ریمدان ما که توسعه زیرساخت و آماده‌سازی اراضی‌ ست در حال حاضر در حال ساخت است.

امیر مقدم تصریح کرد: کشور همسایه پاکستان با جمعیت 225 میلیون نفری یک نقطه بکر برای افزایش مبادلات تجاری است، در توافق چند سال پیش قرار بوده میزان مبادلات تجاری به 5 میلیارد دلار در سال برسد که هنوز این مهم محقق نشده است.

معاون فنی و زیربنایی منطقه آزاد چابهار ادامه داد: انتظار داریم با تکمیل و راه‌اندازی نقطه منقل 6 هزار هکتاری منطقه آزاد چابهار در مرز ریمدان بخش مهمی از مبادلات تجاری دو کشور پوشش داده شود؛ برای این مهم در مجموع 26 پیکره صنعتی و تجاری و تکمیل زیرساخت‌ها در این نقطه در حال احداث است.

وی با اشاره به دیگر پروژه‌های عمرانی منطقه آزاد چابهار گفت: 17 پروژه عمرانی با مجموع اعتباری 2900 میلیارد تومان در منطقه آزاد چابهار درحال مطالعه و اجراست که از این میان 2500 میلیارد تومان روی زمین درحال ساخت است؛ این پروژه‌ها شامل پروژه‌های مهم زیربنایی آب و راه از جمله مسیر ارتباطی چابهار و کنارک، آبرسانی به ریمدان و تیس تا پروژه‌های مسولیت‌های اجتماعی و گردشگری و حوزه سلامت و ... می‌شود.

معاون فنی و زیربنایی منطقه آزاد چابهار گفت: نزدیک‌ترین پروژه ما که قرار است به بهره‌برداری برسد پروژه احداث باند دوم بزرگراه چابهار- کنارک است که هفت کیلومتر آن قرار است تا یک ماه آینده افتتاح شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد