hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > طرح آبادانی و توسعه منظومه های روستایی تفتان در مسیر نهایی شدن

طرح آبادانی و توسعه منظومه های روستایی تفتان در مسیر نهایی شدن

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر گفت : بررسی ها، مطالعات و برنامه ریزی ها صورت گرفته و همچنین کار تصویب شهرستانی آن انجام شده است و اکنون این طرح در انتظار تصویب استانی است تا در مرحله بعد وارد فاز اجرایی شود.

 به گزارش رویداد ایران مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت : آنچه قرار است در این شهرستان انجام گیرد بیش از 170 پروژه است که بطور کلی در سه حوزه  تقسیم بندی می گردد .  

اقدامات کالبدی، اقدامات زیرساختی و  بخش مهم دیگر توانمندسازی جوامع محلی  که در قالب ایجاد صندوق های خرد این موضوع دنبال می شود.

بیک مداح افزود:  طرح توسعه شهرستان تفتان در سه بخش مرکزی ، گوهر کوه و نازیل با تعداد 157 روستای بالای 20 خانوار و جمعیت 43 هزار و 47 نفر در حال انجام است و در بعد اجتماعی هم اکنون در حال اجراست بگونه ای که  صندوق های خرد محلی به تعداد 61 صندوق تشکیل شده و 32 صندوق نیز به صندوق کارآفرینی امید معرفی ، به سامانه متصل و در مرحله اخذ تسهیلات هستند .

 وی گفت: تعامل و همکاری مردم در مرحله مطالعه و ایجاد صندوق ها با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بسیار خوب بوده و در هفته ی گذشته نیز کمالی نسب رئیس منظومه های دفتر مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور ، صفایی کارشناس منظومه های دفتر مرکزی و مهندس صدقی کاشناس منظومه های دفتر مرکزی بازدیدی میدانی از سطح شهرستان داشتند.

 بیک مداح گفت: با اینکه به تازگی تصویب شهرستانی طرح صورت گرفته و همچنان مراحل دیگری از تصویب در استان را باید طی کند، اما بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با کار مطالعاتی ، اجرای طرح هادی و ساخت مسکن در تعدادی از روستا های تفتان ، جدیت خود را در توسعه همه جانبه این منطقه به نمایش گذاشته است.

 وی به نقش مهم آموزش در این طرح اشاره کرد و گفت: در  مهر ماه سال جاری دوره آموزشی برای تسهیلگران واعضای صندوق برگزار می شود و این موضوع در مشهد و با حضور عوامل اجرایی در آینده ادامه دار خواهد بود

 مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان در خصوص مهارت آموزی مردم منطقه گفت: علاوه بر آموزش های فوق * 60 دوره آموزشی با مجموع 440 ساعت و با شرکت 730 نفر و 6 هزار و 720 نفر ساعت آموزشی در حوزه های مختلف و بویژه کشاورزی، پیش از این برگزار شده  است.*

بیک مداح در ادامه به تفاهم نامه های این طرح اشاره کرد و گفت : با هدف ایجاد تعامل سازنده بین سازمانی جهت تسهیل روند اجرای طرح آبادانی و توسعه و همچنین استفاده از ظرفیت های دیگر دستگاه های اجرایی، ایجاد مقدمات اجرای طرح و زمینه همکاری بین سازمانی در حوزههای عمل انعقاد تفاهم نامه های همکاری در سطح استان و شهرستان انجام شده است.

 وی گفت : مهمترین این اقدامات ،  تفاهم نامه همکاری بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان و استانداری در تاریخ 25 فروردین 1400 که به موجب آن طرح آبادانی و توسعه منظومه در دستور کار قرار گرفت و همچنین تفاهم نامه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، اداره کل آبادانی و توسعه جامع بنیاد مسکن  و فرمانداری شهرستان تفتان در 12 تیر ماه و 1400 در خصوص تهیه و اجرای طرح هادی روستایی و صدور اسناد مالکیت شهرستان تفتان انجام گرفت و همچنین انجام تفاهمنامه با مسجد مکی زاهدان برای حل مسائل شرعی و استفاده از تمام ظرفیتها، دریافت تسهیلات صندوقهای خرد روستاها اشاره داشت .

 مدیر کل بنیاد مسکن استان با بیان اینکه * 57 درصد شهرستان تفتان ساکن روستاها  هستند گفت: در  80 روستا از 157 روستا مطالعات تکمیل شده و مابقی نیز  در برنامه مطالعه است و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با پیگیری های مجدانه و با برگزاری 560 جلسه تا کنون در سطح روستاهای منطقه  ، در تلاش است تا مشابه کاری که در قلعه گنج استان کرمان انجام گرفته  ، در تفتان نیز انجام شود .

 بیک مداح در پایان گفت :  مطالعات منظومه روستایی بخش مرکزی سراوان نیز تکمیل و تصویب شهرستانی آن انجام شده است و در مرحله تصویب استانی قرار دارد.*

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد