hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > تلاش برای خودکفایی سیستان و بلوچستان در تولید گوشت مرغ

تلاش برای خودکفایی سیستان و بلوچستان در تولید گوشت مرغ

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بهره‌برداری از ۴۵ واحد مرغداری در دولت سیزدهم در استان گام ارزنده ای در خودکفایی به شمار می رود، گفت: به زودی شاهد خودکفایی استان در تولید گوشت مرغ خواهیم بود.

به گزارش رویدادایران به نقل از فارس ، حسین مدرس خیابانی امروز در آیین بهره برداری از یک واحد مرغداری در شهرستان سرباز اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان اقدام جهادی و انقلابی را در جهت توسعه مرغداری در استان آغاز نموده است که ثمره آن صدور مجوز احداث ۵۴۷ واحد مرغداری است. 

وی ادامه داد: با اقدامات ارزشمند این سازمان از شهریور سال گذشته تا شهریور امسال ۴۵ واحد مرغداری به مجموعه مرغداری های استان افزوده شده و ۳۳۳ واحد نیز با پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۹۰ درصد در حال ساخت است. 

ستاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امروز دومین واحد مرغداری شهرستان سرباز در جنوب استان به بهره برداری رسید و تا پایان سال نیز ۵ واحد دیگر مرغداری در این شهرستان استان افتتاح می شود. 

مدرس خیابانی افزود: سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از چهار مسیر فعال کردن واحدهای مرغداری موجود و به ظرفیت رساندن آنها، اجرای طرح های توسعه مرغداری، احداث پروژه های جدید و همچنین افزایش دوره های جوجه ریزی نقشه راه تولید مرغ استان را طراحی نموده است که جای بسی تقدیر و قدردانی دارد. 

وی بیان کرد: تمام تلاش در سیستان و بلوچستان بر این است تا با تکمیل زنجیره تولید مرغ از تولید جوجه یک روزه تا راه اندازی کشتارگاه ها بتوان شاهد خودکفایی در تولید مرغ و صادرات به کشورهایی همسایه بود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد