hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > دوره آموزشی ویژه خوشه‌های کسب و کار کشور در مشهد برگزار شد.

دوره آموزشی ویژه خوشه‌های کسب و کار کشور در مشهد برگزار شد.

پنجمین دوره آموزشی مشاور- ناظران فنی خوشه‌های کسب و کار کشور بمناسبت هفته دولت با حضور معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در مشهد برگزار شد.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-"عزیز الله قربانی"  در نشست آغازین این دوره آموزشی گفت : ایجاد خوشه های کسب و کار با هدف تجمیع رسته‌ای از کسب و کارها انجام می‌شود که توانمندسازی و توسعه آنها را دنبال می کند، لذا همه کسب و کارهای تجمیعی در کشور مورد حمایت این سازمان قرار دارد.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ، افزود : تنوع خوشه‌های کسب و کار در کشور بسیار زیاده بوده است، به طوریکه فقط در حوزه فرش ۲۷ خوشه صنعتی در کشور شناسایی شده است که یک نمونه از آن در خراسان رضوی قرار دارد.

او عنوان نمود : تاکنون خوشه‌های کسب و کار دیگری مانند خوشه سفال یا خوشه پوشاک در همدان، خوشه ریخته‌گری در تهران، خوشه عسل در لرستان، خوشه گچ در سمنان یا خوشه کلوچه و خوشه زیتون در گیلان شناسایی شده و کل زنجیره تولید تا توزیع و بازار محصولات این خوشه‌ها مورد حمایت قرار گرفته است.

قربانی اظهار داشت: به منظور آموزش عاملان توسعه خوشه‌های کسب و کار نیز تاکنون یکهزار و ۷۸ نفر از این عاملین آموزشهای لازم را فرا گرفته‌اند که از این تعداد ۲۵۰ نفر از آنان در طرحهای مختاف با این سازمان همکاری دارند و ۶۰ نفر از آنان نیز به عنوان مشاور- ناظر فنی خوشه ها معرفی شده‌اند.

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: در تلاش هستیم ذیل خوشه‌های کسب و کار مراکز نوآوری به منظور توسعه فناوری واحدهای ذینفع خوشه راه‌اندازی شود که تاکنون مرکز نوآوری طلا و جواهرات در مشهد، مرکز نوآوری کاشی و سرامیک در یزد، مرکز نوآوری شیلات در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شده است.

قربانی هدف از برگزاری این دوره آموزشی را بهره‌گیری از تجارب مشاوران و ناظران فنی خوشه های کسب و کار و هدایت آنها به سمت فرموله شدن دانست و افزود: یکی از چالشهای جدی خوشه‌های کسب و کار در کشور بخش نظارت است و این دومین دوره آموزشی به صورت حضوری بعد از شیوع کرونا بوده که سه دوره دیگر در ایام کرونا به صورت مجازی برگزار شده است.

وی بیان کرد: افرادی که در نقش ناظران فنی در این دوره آموزشی حضور می‌یابند، نقش مشورتی نیز خواهند داشت و به عنوان بازوان نظارتی سازمان آموزشهای لازم را فرا می‌گیرند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی استان خراسان رضوی نیز در نشست آغازین این دوره آموزشی گفت: ۶ خوشه کسب و کار کامل شده در این استان در رسته‌های فرش، مبلمان، زعفران، طلا و جواهر، کفش و قطعه‌سازی فعالیت دارند.

محمد احسانی افزود: شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی شکل‌گیری سه خوشه دیگر کسب و کار را در دستور کار قرار داده که امکان‌سنجی دو خوشه از آن شامل پوشاک و پلاستیک انجام گرفته است.

پنجمین دوره آموزشی مشاور- ناظران فنی خوشه‌های کسب و کار کل کشور طی روزهای هشتم تا دهم شهریور ماه در مشهد برگزار می شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد