hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > رتبه نخست کشور در اجرای طرح نهضت ملی مسکن مربوط به شرکت‌های تعاونی، سیستان و بلوچستان می باشد

آرامش:

رتبه نخست کشور در اجرای طرح نهضت ملی مسکن مربوط به شرکت‌های تعاونی، سیستان و بلوچستان می باشد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: نهضت ‏مسکن ملی یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم است که در این زمینه پنج هزار و 500 واحد مسکونی با محوریت مسکن راه و شهرسازی اما با تعاونی‌های این اداره کل در ‏دستور ساخت قرار دارند.‏

به گزارش رویدادایران از زاهدان- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در نشست با خبرنگاران  با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای اعلام شده و عملکرد مطلوب شرکت‌های تعاونی، سیستان ‏و بلوچستان توانست رتبه نخست کشور را در اجرای طرح نهضت ملی مسکن کسب نماید گفت: نهضت ‏مسکن ملی یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم است که در این زمینه پنج هزار و 500 واحد مسکونی با محوریت مسکن راه و شهرسازی اما با تعاونی‌های این اداره کل در ‏دستور ساخت قرار دارند.‏

وی افزود: این طرح علاوه بر ایجاد اشتغال برای ۱۶ هزار سبب احیای واحدهای تولیدی در زمینه ساخت و ساز مسکن نیز شده است.

آرامش بیان کرد: ۱۴۲ هزار و ۲۰۰ واحد تعهد سیستان و بلوچستان برای ساخت واحد مسکونی در قالب طرح جهش ملی مسکن طی چهار سال است.

آرامش با تاکید بر اینکه با کمبود نیروی انسانی ماهر در استان مواجه هستیم، گفت: به دلایل مختلف برخی دستگاه‌ها آمار اشتغال را در ‏سامانه رصد ثبت نمی‌کنند. تمام دستگاه‌های اجرایی صنعت و معدن، جهاد کشاورزی، کمیته امداد و نهادهای حمایتی در کنار سازمان رصد 40 هزار اشتغال در استان ایجاد ‏کرده‌اند که بر اساس آن هم‌اکنون 13 هزار نفر در سامانه و 40 هزار نفر در خارج سامانه ثبت شده‌اند که ‏بیشتر آنها پیمانکاران پروژه‌های عمرانی هستند.‏

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان رتبه چهارم ایجاد اشتغال را در بین سایر استانهای کشور در سال ۱۴۰۱ با وجود اینکه فاقد هر گونه کارخانه و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی هست را به دست آورده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان بلوچستان گفت: کارگروه اشتغال این استان هر ماه به صورت مداوم و با حضور استاندار برگزار می شود و در این زمینه نیز جزو استان‌های برتر در برگزاری کارگروه اشتغال به ریاست استاندار هستیم.

وی افزود: بسته اشتغال منطقه سیستان با توجه به شرایط منطقه در پی خشکسالی های چندین ساله و نبود اشتغال و جلوگیری از مهاجرت در شمال سیستان و بلوچستان اجرا شد.

آرامش ادامه داد:  بسته پیشنهادی اشتغال منطقه سیستان با ۸۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای ۳۲ هزار نفر در این منطقه شغل ایجاد خواهد کرد که تا کنون ۱۰ هزار نفر در طرح‌های عمرانی سیستان مشغول بکار شدند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد