hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > احداث ١٣٠ هکتار گلخانه جدید در سیستان وبلوچستان

احداث ١٣٠ هکتار گلخانه جدید در سیستان وبلوچستان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: توسعه ١٣٠ هکتاری گلخانه‌ها در سالجاری هدف گذاری و در دست اجرا است.

به گزارش رویدادایران امان اله طوقی  اظهار کرد: با توجه به قرار داشتن بخش وسیعی از استان در منطقه گرم وخشک و کمبودسالیانه نزولات جوی و تبخیر و تعرق بالا، توسعه گلخانه ها و سایر محیطهای کنترل شده از جمله سایبانها و سایر روشهای نوین برای کم کردن تلفات آبی و افزایش تولید نسبت به واحد آب مصرفی ضروری میباشد از طرفی مناطق با قابلیتهای بی‌نظیر در جنوب استان و اقلیم مناسب و وجود مخازن ذخیره و سدهای پیشین، زیردان و کهیر و همچنین امکان استفاده از آب دریا بوسیله شیرین سازی میتواند استان سیستان و بلوچستان را به کانون تولید محصولات گلخانه ای و سبزی و صیفی و محصولات گرمسیری در محیط کنترل شده تبدیل کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان افزود: در راستای توسعه گلخانه ها از سال گذشته تا کنون ۵٠ هکتارسطح گلخانه های استان افزایش یافته و سطح کلی گلخانه ها به ٣۵٨ هکتار باتولید سالیانه ۶٧ هزار تن رسیده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان بیان کرد: توسعه ١٣٠ هکتاری گلخانه ها در سالجاری  هدفگداری ودر دست اجرا ات.

وی تصریح کرد: سال گذشته ٢۶٠٠ تن محصولات گلخانه‌ای سیستان و بلوچستان که عمدتا گوجه‌فرنگی بوده به خارج از کشور صادر شده است که نقش مهمی در توسعه گلخانه ها در استان دارد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد