hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > محاکمه دو شهروند ایرانی‌تبار در سوئد

محاکمه دو شهروند ایرانی‌تبار در سوئد

ایسنا نوشت: یک روزنامه سوئدی از محاکمه دو شهروند "ایرانی‌تبار" در این کشور به اتهام «جاسوسی» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دویچه وله، روزنامه سوئدی «اکسپرسن» در گزارشی مدعی شد این دو برادر ایرانی‌تبار شاغل در نیروی پلیس و نهادهای امنیتی سوئد به اتهام «جاسوسی» محاکمه می‌شوند.

این گزارش بدون ذکر به نام این دو برادر، اشاره می‌کند که این دو در سنین کودکی به سوئد آمده‌اند و شهروندی این کشور را در نوامبر سال ۱۹۹۴ به دست آورده‌اند.

بر اساس این گزارش، برادر بزرگتر از ماه مارس سال ۲۰۱۱ تا زمان بازداشت خود در سال ۲۰۲۱، در بخش‌های حساس پلیس امنیتی و نظامی این کشور کار کرده است.

گفته می‌شود برادر کوچکتر که ۳۵ سال دارد نیز پیش از این در آکادمی پلیس سوئد تحصیل کرده است.

همچنین برادر بزرگتر با سن حدود ۴۰ سال، مدتی را در سرویس امنیتی سوئد (SÄPO) و همچنین در واحدهای اطلاعاتی ارتش سوئد، از جمله دفتر جمع‌آوری اطلاعات ویژه (KSI) که یکی از سری‌ترین بخش‌های سرویس مخفی نظامی این کشور محسوب می‌شود، فعالیت ‌کرده است.

روزنامه اکسپرسن در ادامه گزارش داده که برادر بزرگتر متاهل و دارای چند فرزند است و زبان فارسی را نیز به‌ خوبی صحبت می‌کند. با وجود این، هنوز مشخص نیست که اتهام جاسوسی این دو تن در ارتباط با کدام کشور است.

دادگاه استکهلم پنج‌شنبه گذشته دادستان‌ها و وکلای هر دو برادر را احضار کرده است تا در خصوص اتهامات مربوط به جاسوسی این دو تحقیق کند.

گفته می‌شود یکی از اعضای نیروهای مسلح سوئد با نام رمزی FM 019 که طبق این گزارش، با فعالیت برادر بزرگتر مرتبط بوده است نیز در این جلسه حضور داشت.

311311

کد خبر 1667651

منبع: khabaronline-1667651

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد