hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > حفظ میراث فرهنگی کشور اراده جدی دولت است

حفظ میراث فرهنگی کشور اراده جدی دولت است

بندرعباس - معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: اراده خود را برای سه حوزه فرهنگی اجتماعی و اقتصادی جزم کرده‌ایم تا از میراث فرهنگی کشور نگهداری کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مریم جلالی روز یکشنبه در نمایشگاه صنایع دستی جاسک اظهار داشت:‌ حفظ خشت خشتِ میراث فرهنگی کشور از سنگی که بر روی آن تاریخی نگاشته شده تا تلگراف خانه‌ای در جاسک که قصه‌های بسیاری برای گفتن دارد مورد توجه جدی دولت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هرمزگان دارای ظرفیت های بی‌نظیری است، ادامه داد: ظرفیت‌های بخش صنایع دستی ریشه در هویت هر قوم دارد.

وی اضافه کرد:‌ ۹۸ درصد صنعتگران حوزه صنایع دستی بانوان هستند که بایستی برای تولیدات آن‌ها برنامه‌ریزی ویژه داشته باشیم، صنایع دستی یک زنجیره تأمین ارزش از لحظه خلق محصول تا بسته بندی و بازاریابی و مصرف دارد و این برنامه‌ریزی بایستی از لحظه خلق محصول تا مصرف را در بر گیرد.

جلالی اشاره کرد:‌ خوشبختانه صنایع دستی هرمزگان بسیار کاربردی و مصرفی است و برنامه‌ریزی ویژه برای خلق ارزش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه جنوب کشور و به‌خصوص هرمزگان و منطقه جاسک پر از رنگ است، افزود: آنچه در اینجا احساس می‌کنید ناظر بر یک قوم و و مملکت و خانواده‌ای گرم، مصمم و خواهان پیشرفت است.

جلالی بیان کرد:‌ قرار است گردشگری را فعال کنیم و سایر استان‌ها، کشورهای همسایه و جهانیان بدانند در جاسک چه می‌گذرد، چه اندازه زیباست و چه میزان می‌توان از این سرزمین استفاده کرد.

وی یادآور شد: تلگراف خانه جاسک ظرفیت مهمی است که می‌توان در آن میراث فرهنگی، گردشگری را با هم داشت و برای این منظور بایستی سایر ارگان‌ها با وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم افزایی داشته باشند.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد: امید واریم بتوانیم ظرفیت ارتش و سایر ارگان‌ها را در این راستان در کنار همدیگر داشته باشید.

منبع: mehrnews-5575199

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد