hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > واکنش چارچوب هماهنگی شیعیان به پیشنهاد صدر

واکنش چارچوب هماهنگی شیعیان به پیشنهاد صدر

ایسنا نوشت: چارچوب هماهنگی شیعیان عراق (به استثنای جریان صدر)، ابتکارعمل مقتدی صدر برای حذف احزاب قدیمی از انتخابات به عنوان راه حلی برای بحران سیاسی فعلی در این کشور که بیش از ۱۰ ماه است بر عراق سایه افکنده، را رد کرد.

به گزارش شفق نیوز، عید الهلالی، از رهبران این چارچوب گفت: نمی‌توان با دخالت نکردن جناح‌ها و احزاب سیاسی قدیمی در انتخابات یا صحنه‌های سیاسی و حکومتی آنها را منزوی کرد، به ویژه که این احزاب، پایگاه‌های مردمی دارند و قوانین به هیچ حزبی اجازه نمی‌دهد که نظر خود را در انتخاب نماینده سیاسی و پارلمان مصادره کند.

الهلالی خاطرنشان کرد: ابتکار مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق که شنبه اعلام شد، بحران را حل نمی‌کند، بلکه اختلافات و درگیری‌های سیاسی را افزایش می‌دهد، زیرا همه احزاب سیاسی و نه تنها شیعیان آن را رد می‌کنند. تشکل‌ها و احزاب سیاسی عراق اجازه نخواهند داد هیچ حزبی تحت هر عنوانی در صحنه سیاسی غایب باشد.

ائتلاف الفتح عراق به ریاست هادی العامری نیز در واکنش به درخواست جریان صدر برای کنار گذاشتن احزاب سیاسی قدیمی از روند انتخابات آینده اعلام کرد که اظهارات سیاسی فریبنده، قابل اعتماد نیست.

پیش از این «صالح محمد العراقی»، از رهبران نزدیک به صدر خواستار عدم مشارکت همه احزاب سیاسی، از جمله جریان صدر در انتخابات آتی عراق شد.

وی در توئیتی گفت: آنچه مهم است انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام است و مهمتر از آن عدم مشارکت همه احزاب و شخصیت‌هایی است که از زمان اشغال عراق توسط آمریکا در سال ۲۰۰۳ تا به امروز در روند سیاسی شرکت کرده‌اند.

روند سیاسی در عراق از زمان اعلام نتایج انتخابات اکتبر ۲۰۲۱ تاکنون، که بیش از ۱۰ ماه می‌گذرد، شاهد بن بست بخاطر اختلافات میان احزاب سیاسی بوده است و تا امروز تعیین رئیس جمهور و تشکیل دولت در عراق ناکام مانده است.

311311

کد خبر 1667044

منبع: khabaronline-1667044

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد