hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > جهاددانشگاهی ظرفیت مناسبی برای جذب نیروهای نخبه دانشگاهی است

جهاددانشگاهی ظرفیت مناسبی برای جذب نیروهای نخبه دانشگاهی است

رئیس جهاددانشگاهی گفت:جهاددانشگاهی ظرفیت مناسبی برای جذب نیروهای نخبه دانشگاهی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جهاددانشگاهی، نشست مشترک دکتر دهقانی فیروزآبادی رئیس جهاددانشگاهی و دکتر مهدی اسلام پناه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد برگزار شد.

دکتر دهقانی فیروزآبادی در ابتدای این نشست با اشاره به سخنان رهبر انقلاب پیرامون جهاددانشگاهی گفت: این نهاد در منظومه فکری رهبر انقلاب جزو ستون‌های انقلاب محسوب می‌شود و رهبری در این زمینه فرمودند همیشه در اعماق جانم محبت این مجموعه را داشته‌ام.

رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به این‌که در کشور دو بستر «دولتی» و «خصوصی» برای کار کردن وجود دارد، افزود: فعالیت جهاددانشگاهی بین این دو بستر است و برای کسانی که هم خواستار مزایای دولتی بوده و هم علاقه‌مند آزادی عمل هستند، فضای مناسبی به شمار می‌رود.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: جهاددانشگاهی ظرفیت خالی‌ای برای انقلاب است که می‌تواند بسیاری از نیروهای نخبه دانشگاه‌ها را جذب کار کند.

وی با بیان این‌که جهاددانشگاهی با استاندارد سر و کار دارد و متوجه اهمیت آن در کشور است، گفت: اما موضوع مهم این است که امروز با تیم و مجموعه‌هایی مواجه هستیم که استاندارد ایران ملاک آن‌ها برای تحلیل و ارزیابی نیست و خودمان باید استاندارد را تدوین کنیم تا کار انجام شود. در نتیجه می‌توان گفت استاندارد برای کشور از یک‌سو ظرفیت پیشرفت و از سویی دیگر یک مانع است.

رئیس جهاددانشگاهی ادامه داد: با توجه به همکاری و نزدیکی جنس جهاددانشگاهی با استاندارد می‌توانیم یک همکاری جدی، واقعی و صحیحی را تعریف کنیم تا خط مشترکی حاصل شود و الگویی برای دیگر مجموعه‌ها باشد.

دهقانی فیروزآبادی پیشنهاد ایجاد کارگروهی برای همکاری‌های دو طرفه را داد و گفت: امیداورم با ایجاد این کارگروه خط مشترکی برای فعالیت در حوزه دانش‌بنیان‌ها ایجاد شود.

منبع: mehrnews-5574328

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد