hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور و وزیرخارجه تانزانیا

دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور و وزیرخارجه تانزانیا

حسین امیرعبداللهیان در ادامه دیدارهای رسمی خود با مقامات جمهوری تانزانیا، ظهر روز جمعه با خانم سامایا صولحو حسن، رئیس جمهوری تانزانیا دیدار و در خصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه و بین المللی گفتگو نمود.

به گزارش خبرآنلاین، امیرعبداللهیان ضمن ابلاغ سلام جناب اقای دکتر رئیسی و دعوت رسمی ایشان جهت سفر به ایران، توسعه همه جانبه روابط ج ا ایران با کشورهای آفریقایی بویژه تانزانیا را از اولویت های سیاست خارجی دولت سیزدهم عنوان نمود.

وزیر خارجه کشورمان، با اشاره به ظرفیتهای گسترده اقتصادی کشور از جمله در زمینه های تجاری، انرژی، صنعتی، فن آوری و دانشگاهی، بر ضرورت تلاش جهت افزایش شرکتها و فعالین اقتصادی ایرانی در تانزانیا و رفع برخی موانع کنسولی از جمله روادید ورود به تانزانیا تاکید نمود.

دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور و وزیرخارجه تانزانیا



خانم سامایا صولحو حسن، رئیس جمهور تانزانیا نیز ضمن خوشامد به وزیر امور خارجه ج ا ایران و هیات همراه، خواستار افزایش تعاملات اقتصادی و تجاری ج ا ایران و تانزانیا شد.

ایشان در ادامه ضمن استقبال از دعوت رییس محترم جمهوری اسلامی ایران برای سفر به کشورمان، از برنامه ریزی جهت انجام این سفر تا پایان سالجاری میلادی خبر داد.

همچنین در دیدار رسمی امیرعبداللهیان با خانم مولامولا ، وزیر خارجه تانزانیا، وزیر خارجه کشورمان بر ضرورت اجرایی شدن توافقات حاصل شده در اولین کمیسیون مشترک همکاری های جامع و ملاقاتهای انجام شده با مقامات تانزانیا و بویژه توافقات با رییس جمهور تانزانیا تاکید نمود.

دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور و وزیرخارجه تانزانیا



امیرعبداللهیان، یکی از پیش نیازهای توسعه روابط مورد انتظار را حل مساله روادید علاقه مندان فعالیتهای اقتصادی ایرانی در تانزانیا دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه، ضمن تشریح آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم ها، تاکید نمود که در صورت واقع بینانه بودن آمریکا، امکان اجرایی شدن توافقات قبلی با شرایط جدید ممکن خواهد بود.

311311

کد خبر 1666507

منبع: khabaronline-1666507

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد