hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > هاشمی طبا : برای ورود زنان به استادیوم نباید می‌گذاشتیم کار به فشار فیفا بکشد / ان‌شاءالله همیشه از این یکدست‌شدن‌ها اتفاق بیفتد!

هاشمی طبا : برای ورود زنان به استادیوم نباید می‌گذاشتیم کار به فشار فیفا بکشد / ان‌شاءالله همیشه از این یکدست‌شدن‌ها اتفاق بیفتد!

اعتمادآنلاین نوشت: رئیس اسبق سازمان تربیت‌بدنی و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ معتقد است قبل از اینکه درهای استادیوم آزادی با فشار فیفا به روی زنان باز شود، باید خودمان تصمیم درست را می‌گرفتیم.

پنجشنبه عصر یک اتفاق تاریخی در ورزشگاه آزادی رخ داد و بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ زن موفق شدند یک بازی داخلی باشگاهی را برای نخستین بار از نزدیک ببینند. گزارش‌ها و تحلیل‌های این رخداد هنوز تیتر یک بسیاری از رسانه‌های مکتوب و اینترنتی است و تصاویر آن نیز فضای مجازی را پر کرده.

مصطفی هاشمی‌طبا، رئیس اسبق سازمان تربیت‌بدنی، در مورد ورود زنان به استادیوم در بازی استقلال و مس کرمان گفت: «فیفا خواسته و ما هم انجام دادیم. اصلاً چیز عجیب و غریبی نیست. از نهادهای بالادستی نظیر فیفا از ما درخواست شده و ما هم قبول کردیم. اشکال هم ندارد. خیلی مساله عادی به حساب می‌آید. همه جای دنیا هست و اینجا هم باید باشد.»

او در واکنش به این مساله که درخواست فیفا در دولت‌های قبلی هم بوده ولی مخالفت می‌شده و حالا که دولت و حاکمیت یکدست هستند چنین تصمیمی گرفته شده گفت: «این هم خوب است. ان‌شاءالله همیشه از این یکدست‌شدن‌ها اتفاق بیفتد!»

این فعال سیاسی اصطلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که آیا با به نتیجه رسیدن این مطالبه زنان می‌توان سراغ باقی مطالبات رفت یا نه، گفت: «این یک مساله عادی است و نباید اصلاً جزو مطالبات به حساب بیاید. این یک حق طبیعی است. زنان مثل مردان در همه جا هستند. فقط مساله رعایت شئونات است که همه باید انجام دهند. مردان هم باید انجام دهند.»

او در ادامه با ابراز امیدواری نسبت به ادامه‌دار شدن ورود زنان به استادیوم گفت: «ان‌شاءالله که ورود زنان به استادیوم ادامه پیدا می‌کند؛ یعنی باید ادامه پیدا کند. باز هم تاکید می‌کنم این یک چیز عادی است. باید هم عادی با آن برخورد شود. خودمان بزرگش می‌کنیم و امر عادی را به یک امر ناممکن تبدیل می‌کنیم. ورود زنان به استادیوم طبیعی است و در همه جای دنیا هست. قبلاً در همین ایران هم زنان به استادیوم رفتند و هیچ اتفاقی هم نیفتاده.»

او در واکنش به اینکه با همین مساله عادی سال‌ها مخالفت شده توضیح داد: «من می‌گویم اصل مساله عادی است. آن را غیرعادی تلقی کردیم و بعد رفتیم به این سمت که مساله را حل کنیم.»

بسیاری از کارشناسان مسائل سیاسی و اجتماعی سال‌ها مخالفت با حضور زنان را با وجود درخواست‌های مردم و فعالان سیاسی و اجتماعی و کوتاه آمدن مقابل فیفا یک اتفاق نامبارک دانستند. هاشمی‌طبا در این رابطه گفت: «حالا بعضی وقت‌ها اتفاق می‌افتد و اشکالی هم ندارد. بالاخره ما خودمان باید قبلاً مسائل را بسنجیم و تصمیم بگیریم و عمل کنیم. وقتی تحت فشار داخلی اتفاق‌هایی می‌افتد بعضاً مجبور می‌شویم فشار خارجی را تحمل کنیم. به هر حال باید خودمان سنجش بیشتری در مورد مسائل داشته باشیم.»

سوال بعدی این بود که آیا این موضوع دستاوردی برای دولت آقای رئیسی به حساب می‌آید یا نه: «ان‌شاءالله که ایشان با نظر مثبت این کار را انجام داده باشد و ادامه پیدا کند.»

به عنوان سوال آخر از مصطفی هاشمی‌طبا در مورد دو انتخابات کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال که روزهای شنبه و سه‌شنبه برگزار می‌شود پرسیدیم. او اظهار داشت: «فضا روشن نیست و باید شفاف شود. متاسفانه هم فدراسیون‌ها و هم کمیته ملی المپیک انتخابات غیرشفافی دارند. باید انتخابات شفاف باشد، سر وقت برگزار شود، طبق آئین‌نامه باشد و سنجش‌ها در مورد آدم‌ها به درستی صورت بگیرد. امیدوارم در دو انتخابات پیش رو اینها مد نظر قرار گرفته باشد.»

231

کد خبر 1666436

منبع: khabaronline-1666436

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد