hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > افتتاح23 پروژه شرکت برق سیستان و بلوچستان در هفته دولت

افتتاح23 پروژه شرکت برق سیستان و بلوچستان در هفته دولت

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: ۲۳ پروژه برق با اعتبار ۹۵۰ میلیارد تومان در طول هفته دولت در این استان به بهره برداری می رسد.

به گزارش رویدادایران اعلیرضا پرنده مطلق در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: به مناسبت هفته دولت تعدادی پروژه به ارزش ۸۰۰ میلیارد تومان در دست آغاز است که از شمال تا جنوب استان را شامل می شود.

وی بیان کرد: پست های برقی که سال گذشته با مشکل ظرفیت مواجه بودند توسعه یافته و مشکلات پست های دارای محدودیت نیز رفع شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: در سراسر استان تمامی پست های برق تغییر یافته و فیدرخانه نصب و تقریبا نوسانات ولتاژی حذف شده است.

وی اظهارداشت: بزودی خط ۲۳۰ کیلو ولت سراوان راه اندازی و عملیات احداث پست ۴۰۰ کیلو ولت میل نادر نیز آغاز شده که ۴۵۰ میلیارد تومان برای آن برآورد هزینه شده است.

پرنده مطلق ادامه داد: با احداث پست میل نادر هشت نیروگاه ۵۰ مگاواتی به شبکه متصل خواهند شد.

وی گفت: خط ۲ مداره کتیج نیز احداث شده و پست برق آن طی ۲۰ روز آینده در مدار قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه فاصله نیاز مصرف برق و تولید در استان زیاد است، افزود: در این استان تراز تولید به مصرف منفی بوده و مصرف خانگی در ایام تابستان رشد زیادی داشته و باید در زمینه تولید انرژی کارهای زیادی صورت گیرد.

وی اظهارداشت: باد در منطقه سیستان و انرژی خورشیدی یک مزیت مهم برای سیستان و بلوچستان بشمار می رود که باید استفاده خوبی از آنها صورت گیرد.

پرنده مطلق خاطرنشان کرد: صادرات برق به کشورهای همسایه زیر ۱۰ درصد است در حالیکه این استان می تواند هاب انرژی در بخش صادرات برق به پاکستان و افغانستان باشد.

وی گفت: برای صادرات برق باید منافع ایران و سیستان و بلوچستان درنظر گرفته شود و احتمالا تا پایان سال صادرات برق به پاکستان افزایش خواهد یافت.

 مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: تمامی هزینه های صادرات برق دریافت و برای توسعه صنعت برق مورد استفاده قرار می گیرد و هیچ برق اهدایی در هیچ کجای کشور نداریم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد