hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > بحران انرژی در اروپا؛ سوئیس ۱۵ درصد از مصرف زمستانی گاز می‌کاهد

بحران انرژی در اروپا؛ سوئیس ۱۵ درصد از مصرف زمستانی گاز می‌کاهد

ایرنا نوشت: دولت سوئیس که مانند سایر کشورهای اروپایی در معرض تهدید بحران انرژی ناشی از جنگ اوکراین قرار دارد، می‌خواهد در زمستان امسال مصرف گاز خود را ۱۵ درصد کاهش دهد.

به گزارش از خبرگزاری فرانسه، شورای فدرال (دولت) سوئیس امروز در بیانیه‌ای از تصمیم این کشور اعلام کرد که این کشور اکنون باید مانند سایر کشورها در جلوگیری از وضعیت کمبود گاز تا حد امکان با اتخاذ اقدامات داوطلبانه کمک کند.

بر پایه این بیانیه، سوئیس قصد دارد در بازه زمانی از اکتبر ۲۰۲۲ تا مارس ۲۰۲۳ مصرف گاز را از متوسط مصرف ۵ سال گذشته کمتر کند.

اتحادیه اروپا پیشتر از ۲۷ کشور عضو که البته سوئیس جزو آنها نیست، خواسته بود تا مصرف گاز خود را تا ۱۵ درصد کاهش دهند تا مشترکاً از ایجاد وضعیت کمبود در زمستان پیش رو جلوگیری و عرضه کافی گاز را تضمین کنند.

سوئیس همه گاز مورد نیاز خود را وارد می‌کند و سه چهارم این سوخت نیز از آلمان وارد می ‎شود.

دولت سوئیس در بیانیه خود آورد: کمبود گاز در اتحادیه اروپا پیامدهای مستقیمی بر سوئیس خواهد داشت و استفاده از گاز خریداری شده توسط سوئیس از خارج از کشور را پیچیده خواهد کرد.

مهمترین استفاده گاز در سوئیس گرمایشی است و سه چهارم گاز مصرفی این کشور در فصل زمستان مصرف می شود.

بر پایه بیانیه دولت، بخش قابل توجهی از کاهش مصرف باید از طریق اقدامات داوطلبانه خانوارها و بخش های صنعت، خدمات و مدیریت دولتی صورت گیرد. همچنین اقدام داوطلبانه تاسیسات صنعتی دوگانه سوز برای استفاده از نفت کوره (مازوت) به جای گاز، پیش‌بینی شده است.

گاز تنها ۱۵ درصد از منبع تامین انرژی سوئیس محسوب می شود اما این کشور در زمستان برق تهیه شده از گاز را از آلمان تامین می کند.

310310

کد خبر 1666091

منبع: khabaronline-1666091

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد