hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ۱۲ درصد دانش آموزان خراسان رضوی در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند

۱۲ درصد دانش آموزان خراسان رضوی در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند

مشهد ـ رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ۱۲ درصد دانش آموزان در سطح استان خراسان رضوی در مدارس غیر دولتی تحصیل می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا نیک پور صبح پنجشنبه در نشست خبری اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌ها در این مراکز اظهار کرد: پوشش تحصیلی ۱۲ درصدی دانش آموزان استان در مدارس غیردولتی، باعث کمک به آموزش و پرورش استان شده و فضای بیشتری را در اختیار مدارس دولتی قرار داده است.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۱۷۰ هزار دانش آموز در استان در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند، بیان کرد: از آمار ۱۷۰ هزار نفری دانش آموزان مدارس غیردولتی، ۱۰۰ هزار نفر در مشهد مشغول به تحصیل بوده که ناحیه ۳، ۴ و ۶ مشهد بالاترین تراکم دانش آموز را دارا هستند. افراد همکار در مدارس و مراکز غیردولتی نیز ۴۲ هزار نفر در سطح استان هستند.

وی گفت: برای افزایش ظرفیت مدارس غیردولتی و افزودن ۱۰ هزار نفر به این آمار برنامه ریزی شده است.

نیک پور به میزان شهریه‌ها در سطح استان اشاره کرد و گفت: شهریه مقطع ابتدایی در سطح استان از ۲میلیون و۶۰۰ هزار تومان تا ۱۴ میلیون متغیر است؛ در مقطع متوسطه اول بین ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در مقطع متوسطه دوم از ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان متغیر است.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش با اشاره به تقاضا و رغبت زیاد برای ثبت نام در این مدارس گفت: ۹۹ درصد ظرفیت مدارس غیردولتی استان تکمیل شده و به دلیل تکمیل ظرفیت امکان ثبت نام دانش آموزان وجود ندارد، گروهی تحت عنوان رزرو در انتظار ثبت نام هستند که این نشان دهنده جایگاه علمی-فرهنگی و پرورشی و رغبت زیاد به این مدارس است.

وی بیان کرد: نزدیک به ۱۰ هزار کد فعال مدرسه و آموزشگاه در استان خراسان رضوی و با احتساب پیش دبستانی، ۱۷۰۰ مدرسه غیردولتی و ۹۲۱۰ کلاس درس در سطح استان وجود دارد که ۱۶ درصد کلاس‌های استان و ۱۵ درصد مدارس استان را تشکیل می‌دهد.

نیک پور به مدارس دیگر اشاره کرد و گفت: مدارس آموزش از راه دور برای بازماندگان از تحصیل هستند که با ۱۵۰ مدرسه در استان، بیشتر برای دختران کاربرد داشته و ۱۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز را تحت پوشش قرار داده اند؛ همینطور ۱۲۵ مدرسه هیئت امنایی با ۴۵ هزار دانش آموز در سطح استان و مدارس وابسته استان مانند مدارس مربوط به آستان قدس و … با ۲۲ مدرسه ۵ هزار دانش آموز را تحت پوشش قرار می‌دهند. ۶۷۰ مرکز علمی کنکور، ۱۱ مدرسه اختلالات یادگیری و ۸۵۰ مدرسه زبان نیز از دیگر مدارس و مراکز تحت نظر هستند. ۱۴۸۰ مهدکودک نیز امسال از پوشش بهزیستی خارج و به آموزش و پرورش منتقل خواهند شد.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش بیان کرد: بحث شهریه چالش مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش است، زیرا خانواده‌ها اطلاع کافی ندارند، این مدارس دارای یک شهریه ثابت هستند که در همه مدارس یکسان می‌باشد و فعالیت‌های مکمل و فوق برنامه و هزینه‌های دیگری مانند سرویس، هزینه جداگانه ای بر مبنای قرارداد ولی با مدرسه دارند که بین مدارس متغیر است، این هزینه متغیر توسط ۱۳ پارامتر تعیین و قبل از اعلام به خانواده‌ها در آموزش و پرورش استان و تهران بررسی و تأیید می‌شود که خراسان رضوی در بحث شهریه رتبه ۱۳ کشور را داراست و فقط بین ۳۵ تا ۴۲ درصد افزایش شهریه داشته است.

منبع: mehrnews-5572731

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد