hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > انهدام نقاط حساس و حیاتی دشمن در رزمایش پهپادی ارتش

انهدام نقاط حساس و حیاتی دشمن در رزمایش پهپادی ارتش

فارس نوشت: نقاط حساس و حیاتی دشمن با استفاده از تسلیحات مدرن و نقطه‌زن در رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش منهدم شد.

نقاط حساس و حیاتی دشمن با استفاده از تسلیحات مدرن و نقطه‌زن در رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش جمهوری اسلامی ایران منهدم شد.

امیر دریادار سید محمود موسوی سخنگوی رزمایش مشترک پهپادی ۱۴۰۱ ارتش با اعلام خبر فوق گفت: در ادامه مرحله اصلی و عملیاتی رزمایش مشترک پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران انواع پهپادهای رزمی از نیروهای چهارگانه ارتش اهداف مورد نظر در منطقه عمومی رزمایش را با استفاده از تسلیحات دقیق و نقطه‌زن مورد اصابت قرار دادند.

وی ادامه داد: در این مرحله از رزمایش، پهپادهای کمان، مهاجر و ابابیل با استفاده از تسلیحات دقیق و نقطه‌زن بومی از جمله بمب‌های قائم، موشک‌های الماس و بمب های MK-۸۲ اهداف در نظر گرفته شده در منطقه عمومی رزمایش که شامل اهدافی شبیه‌سازی شده از مراکز فرماندهی و کنترل دشمن، مخازن سوخت، زاغه‌های مهمات، سامانه‌های راداری و موشکی و اماکن تجمع نفرات بود را با دقت مورد اصابت قرار دادند.

انهدام نقاط حساس و حیاتی دشمن در رزمایش پهپادی ارتش

ناگفته های وزیر دفاع از «غافلگیری راهبردی علیه دشمن» و توان موشکی و ماهواره ای ایران پهپادهای ایران در راه بازارهای جهان / کدام پرنده های مهاجم مورد توجه قرار گرفت؟ فردا ؛ آغاز رزمایش مشترک پهپادی با حضور نیروهای چهارگانه ارتش

نخستین روز رزمایش پهپادی ارتش + تصاویر

سخنگوی این رزمایش با تاکید بر اینکه انواع مختلف پهپادها با برنامه‌های عملیاتی از پیش تعیین شده از نقاط مختلف و دوردست کشور به پرواز درآمده و با نظارت و هدایت مرکز راهکنشی رزمایش به اجرای عملیات می پردازند، خاطرنشان کرد: به دلیل دو طرفه‌بودن رزمایش، عبور پهپادها از سپرهای دفاعی و جنگالی تمرین و طی آن، ارزیابی موفقیت نیروهای مهاجم و یا مدافع برای اهداف عملیاتی و راهبردی ارتش ترسیم شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه این رزمایش در گستره کل کشور برگزار می شود قرارگاه راهکنشی ذوالفقار ارتش و چند قرارگاه فرعی در نقاط مختلف کشور وظیفه هدایت راهبردی و عملیاتی رزمایش را به عهده دارند.

امیر دریادار موسوی با بیان اینکه طراحی و تولید تسلیحات نقطه‌زن محمول بر پهپاد از برنامه‌های مدون ارتش جمهوری اسلامی ایران است، گفت: افزایش قدرت آتش، برد عملیاتی پهپادها و همچنین در کنار آن استفاده از تسلیحات دقیق و نقطه‌زن در راستای راهبرد «یک تیر - یک هدف» جزء برنامه‌های دنبال شده توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران طی سال‌های گذشته بوده که با همت جهادی متخصصان جوان نیروهای مسلح در ارتش و صنایع دفاعی در قالب سامانه‌های سلاح محمول بر پهپاد محقق شده است.

۲۱۲۲۰

کد خبر 1665968

منبع: khabaronline-1665968

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد