hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > امیرعبداللهیان:ایران علیرغم تحمل تحریم‌ها، توانست مسیر پیشرفت‌های علمی و اقتصادی را با موفقیت ادامه دهد

امیرعبداللهیان:ایران علیرغم تحمل تحریم‌ها، توانست مسیر پیشرفت‌های علمی و اقتصادی را با موفقیت ادامه دهد

وزیر امور خارجه کشورمان ،در ادامه دیدار با مقامات سیاسی و اقتصادی جمهوری مالی، با آقای «آیسمی گویتا» رئیس دولت انتقالی جمهوری مالی دیدار و در خصوص روابط دوجانبه و برخی مسایل بین المللی گفتگو کرد.

به گزارش خبرآنلاین، حسین امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن تشریح توافقات حاصله جهت توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری با مالی در چارچوب کمیسیون مشترک همکاری های جامع دو کشور، بر عزم جمهوری اسلامی ایران جهت توسعه همکاری با دولت مالی بویژه در سه زمینه اقتصادی- تجاری، دفاعی و علمی - فن آوری تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تقدیر از تلاشهای دولت مالی در مبارزه با جریانات تروریستی، تجربیات کشورمان در مبارزه با جریانات تروریستی منطقه ای نظیر داعش را تشریح و تاکید کرد: ملت ایران علیرغم تحمل تحریم های ظالمانه و گسترده، توانست مسیر حراست از استقلال سیاسی و پیشرفت‌های علمی و اقتصادی خود را با موفقیت ادامه دهد.

آقای گویتا نیز در این دیدار ، با استقبال از توافقات حاصله بین دو کشور جهت تقویت همکاری های اقتصادی، دستاوردهای ملت ایران در مقابله با تحریم های ظالمانه و کسب جایگاه مهم سیاسی و اقتصادی ملت ایران در عرصه منطقه ای و جهانی را الگویی برای ملت مالی جهت مبارزه با زیاده خواهی های برخی دولتهای خارجی دانست و مدیریت موفق سیاسی مسئولان ایرانی در هدایت جریان رشد اقتصادی و علمی کشور را ستود.

رییس دولت انتقالی مالی در پایان خواستار تقویت هرچه بیشتر همکاری های اقتصادی - تجاری و علمی دو کشور شد و بر آمادگی باماکو برای میزبانی از صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی ایران تاکید کرد.

311311

کد خبر 1665535

منبع: khabaronline-1665535

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد