hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > تاکید ایران و هند بر گسترش همکاری‌ها در بندر چابهار

تاکید ایران و هند بر گسترش همکاری‌ها در بندر چابهار

وزیر راه و شهرسازی آمادگی دولت ایران را برای انعقاد قراردادی بلندمدت با هدف سرمایه‌گذاری هندی‌ها در بندر چابهار جهت فعال‌تر کردن کریدور شمال - جنوب و توسعه ترانزیت کالا از این بندر اعلام کرد.

به گزارش رویدادایران به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی در دیدار با وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراهه‌های هند پیشنهاد کرد ظرف دو ماه فرآیند بررسی‌های فنی، حقوقی و کارشناسی برای انعقاد قراردادی بلندمدت انجام و پس از حصول توافقات اولیه بین کارشناسان دو طرف، قرارداد یادشده بین وزرای حمل و نقل ایران و هند منعقد شود.
آقای قاسمی ابراز امیدواری کرد ظرف مدت یادشده قرارداد بین دو کشور با موضوع سرمایه‌گذاری در بندر چابهار منعقد شود.
وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: در موضوع پسکرانه بندر ما دو مسیر جاده‌ای و ریلی را در دست ساخت داریم که البته سرعت پیشرفت آن کم است؛ با این حال چنانچه هندی‌ها آماده باشند، امکان سرمایه‌گذاری در این بخش وجود دارد.
در این نشست سارباناندا سونوال وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراهه‌های هند با اشاره به اشتراکات فرهنگی، تاریخی و تمدنی ایران و هند، سفر خود به ایران را تاکیدی بر اهمیت بندر چابهار برای توسعه ترانزیت کالا در منطقه خواند و گفت: ما در این مدت در زمینه تبلیغات جهت کشتیرانی در چابهار فعالیت‌های زیادی داشته‌ایم که شرکت‌هایی از ژاپن و کره جنوبی از این روند استقبال کرده‌اند.
سونوال افزود: بندر چابهار می‌تواند مسیر، هزینه و زمان حمل و نقل کالاها را در منطقه کاهش دهد.
وی افزود: با دستور رئیس جمهوری هند، آقای مودی، به دنبال ارتقای روابط اقتصادی از طریق سرمایه‌گذاری در این بندر هستیم و امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک بندر چابهار را به یکی از بنادر مهم جهان تبدیل کنیم.
در پایان این نشست، یادداشت تفاهم در خصوص به رسمیت شناختن متقابل گواهینامه‌های شایستگی دریانوردان در سفرهای نامحدود بین دولت جمهوری هند و دولت جمهوری اسلامی ایران، بین وزیر راه و شهرسازی ایران و وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراهه‌های هند مبادله شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد