hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ١۴٠ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان به زیرکشت محصولات زراعی می رود

١۴٠ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان به زیرکشت محصولات زراعی می رود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: مقدمات برای کشت پاییزه در سطح ١۴٠ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سطح استان آماده بوده و به زودی کارکشت پاییزه در سیستان وبلوچستان آغاز می‌شود.

به گزارش رویدادایران به نقل از فارس از زاهدان، امان الله طوقی در نشست ستاد کشت پاییزه که در محل مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی بلوچستان  با حضورمدیران ستادی معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی، مدیران جهاد کشاورزی منطقه و جمعی از مدیران کل ادارات وابسته بخش کشاورزی استان  برگزار شد، گفت: کشت پاییزه در استان با کشت محصولات خارج از فصل در اواخر شهریور شروع و بتدریج با کشت محصولات استراتژیک شامل دانه های روغنی، گندم و جو، گیاهان دارویی و سایر محصولات سبزی وصیفی ادامه خواهد یافت.

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: عمده سطح زیر کشت محصولات زراعی پاییزه در سیستان و بلوچستان شامل گندم، جو، یونجه، پیاز، کلزا، گوجه‌فرنگی، قصیل، شبدر و باقلاست.

این مسؤول انجام کشت به موقع محصولات و رعایت زمان کشت هر محصول و تغذیه به موقع اراضی کشاورزی برای دستیابی به افزایش کمی وکیفی تولیدات ضروری برشمرد و از کشاورزان خواست نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.

وی گفت: توسعه کشت های قراردادی، گیاهان دارویی و زینتی کم آب بر واقتصادی،  کشت های گلخانه ای و توسعه ارقام تجاری و بازار پسند وتکمیل زنجیره ارزش تولیدات کشاورزی در اولویت سال زراعی در سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان است.

گفتنی است در سال زراعی گذشته ١٢٠ هزار هکتار به زیر کشت محصولات زراعی بوده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد