hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > استقبال کم ادارات و صنایع شهرستان زاهدان از طرح گاز رسانی

میرشکارمدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان:

استقبال کم ادارات و صنایع شهرستان زاهدان از طرح گاز رسانی

به گزارش رویدادایران میرشکارمدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت : در حال حاضر علمک گاز  در تمامی ادارات ، ارگانها ، مدارس و شهرکهای  صنعتی شهرستان زاهدان نصب گردیده است ولی متاسفانه در امر گاز رسانی با استقبال کم مسوولین ذیربط مواجه شدیم

وی افزود :به عنوان مثال از 618واحد صنعتی، تولیدی و صنفی فعال در شهرک صنعتی زاهدان تنها تعداد20 واحد اقدام به گاز کشی نموده و متاسفانه مدارس استان نیز با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما هنوز اقدام به گاز کشی نکرده اند

میرشکاری ادامه داد: در زاهدان با طرح ضربتی کل شبکه های مورد نیاز اجرا و در حال بهره برداری است که همه شهروندان و صنایع می توانند از آن استفاده کنند.

وی افزود: در طرح گازرسانی به سیستان و بلوچستان چند استان معین مانند همدان، سمنان و خراسان رضوی به کمک این استان آمدند و مجری ۴۹ درصد از شبکه مورد نیاز این شهر، شرکت گاز استان بوده است.

میرشکاری گفت: پروژه عظیم انتقال گاز از عسلویه به سیستان و بلوچستان به طول ۹۰۷ کیلومتر با قطر ۵۶ اینچ در سال ۸۴ اجرا و در شهریور ۸۹ بهره برداری شد.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به وسعت این استان که حدود ۱۱ درصد از گستره کشور را دربرگرفته، گازرسانی در چهار محور برنامه ریزی شد که شامل گازرسانی به شهرهای مرکزی و غربی استان، گازرسانی به شهرهای شمالی، گازرسانی به شهرهای شرقی و گازرسانی به شهرهای جنوبی سیستان و بلوچستان بود.

وی ادامه داد: محل ورود خط گاز به سیستان و بلوچستان شهرستان ایرانشهر است که از حوزه عسلویه تغذیه می شود و تا دوراهی دشتک ادامه دارد و مقرر شده دوراهی دشتک به سربیشه متصل شود که در اینصورت یک امنیت انرژی در شرق کشور اتفاق خواهد افتاد.

میرشکاری گفت: خط انتقال گاز ایرانشهر به خاش در حال انجام و ایرانشهر به چابهار نیز با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه همزمان خط انتقال خاش به میرجاوه نیز در حال اجراست، افزود: در حوزه خاش نیز کل شبکه مورد نیاز انجام و در انتظار تزریق گاز است و خط انتقال ایرانشهر - چابهار نیز به دلیل تامین گاز طبیعی به صورت خوراک و سوخت صنایع پتروشیمی و فولاد و نیروگاه های چابهار و کنارک در اولویت شرکت ملی گاز قرار دارد.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان بیان کرد: ایرانشهر در شهریور ۸۹ گازدار شده و شرایط گازی آن تقریبا مانند زاهدان است و بمپور و محمدان گازدار بوده و در بزمان نیز گازرسانی انجام و در مرحله اتمام عملیات اجرایی و گازدار شدن شهر است.

وی گفت: در دلگان نیز شبکه اجرا شده و امیدواریم در ابتدای سال ۱۴۰۲ تزریق گاز انجام شود.

وی گفت: در زابل نیز ۵۰۰ کیلومتر شبکه نیاز است که ۴۰۰ کیلومتر آن اجرایی شده و فعلا گاز در این شهر به صورت سی ان جی تزریق می شود و در چهار شهرستان اطراف زابل شامل زهک، هامون، نیمروز و هیرمند نیز شبکه ها تقریبا به اتمام رسیده و متعاقبا بعد از تزریق گاز به زابل، تزریق آنها نیز انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۱۱۷ هزارو ۶۶۴ علمک گاز در استان نصب و ۱۱۰ هزارو ۷۰ اشتراک شهری و یکهزارو ۶۷۰ اشتراک روستایی واگذار شده است.

محمدرضا میرشکاری  اظهار داشت: ۹۰۰ روستا در سیستان و بلوچستان قابلیت گازرسانی دارند که هم اینک ۲۵ روستا گازدار شده و پنج شهر استان نیز به شبکه گازرسانی متصل است.

وی گفت: ۱۰۸ هزارو ۹۵۲ خانوار شهری و یکهزارو ۶۴۸ خانوار روستایی زیرپوشش شبکه گازرسانی قرار دارند.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان افزود: تاکنون سه هزارو ۹۲۶ کیلومتر شبکه اجرا و ۲ هزارو ۲۸۸ کیلومتر شبکه نیز در استان گازدار شده است. 

وی بیان کرد: هم اینک ۱۱۳ هزارو ۶۷۰ مشترک در سیستان و بلوچستان از گاز شهری بهره مند هستند.

وی افزود: طرح جامع گازرسانی استان در شورای اقتصاد با هدف گازرسانی به ۷۰۰ هزار خانوار شهری تصویب شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد