hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ضرورت تجمیع اطلاعات مرتبط باهویت اشخاص درسازمان ثبت احوال کشور

ضرورت تجمیع اطلاعات مرتبط باهویت اشخاص درسازمان ثبت احوال کشور

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال گفت: تمام اطلاعات هر شخص باید در ثبت احوال تجمیع شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، هاشم کارگر، معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور در جلسه تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید ثبت احوال استان همدان با اشاره به اینکه مسئولیت در نظام اسلامی توفیقی است برای افراد که باید ضمن شناخت مسیر، از این امانت حفاظت نموده و وظایف و تکالیف خود را با دقت و صحت و مجاهدت به انجام برسانند، گفت: تمشیت امور به تنهایی معنا ندارد و باید دانست که برای این جایگاه‌ها هزینه‌های زیادی داده شده و خون‌های پاک بسیاری ریخته شده است، مجاهدت نموده و با کار جهادی به سمت تحول و پیشرفت حرکت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه سازمان ثبت احوال به عنوان یکی از مهم‌ترین دستگاه حاکمیتی و زیربنایی در کشور شناخته می‌شود، عنوان کرد: معرفی یک فرد و هویت بخشی به او به عنوان یک ایرانی و اجازه بهره‌مندی از مزایای آن از بدو تولد تا پایان عمر، با سازمان ثبت احوال کشور است.

سازمان ثبت احوال نقش مهمی در تنظیم امور زندگی یک فرد دارد

کارگر ادامه داد: سازمان ثبت احوال نقش مهمی در تنظیم امور زندگی یک فرد و جامعه دارد و این موضوع مهمی است؛ چراکه در امورات گوناگون اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی و … این سازمان نقش بسیار مهم و اثر بخشی دارد و با عملکرد خود و ارائه خدمات بهینه، می‌تواند امور مراجعین را تسهیل و در رضایتمندی آنان مؤثر باشد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با تاکید بر اینکه باید خدمات ارزشمندی که ثبت احوال ارائه می‌دهد را به جامعه نشان دهیم و به فکر ارتقا جایگاه سازمان باشیم، افزود: ما باید با تحول در تمامی شئون سازمان به ارتقا جایگاه ثبت احوال در جامعه کمک نمائیم.

وی تحول را در تمام مأموریت‌ها و وظایف لازمه پیشرفت دانست و با اشاره به اینکه سازمان ثبت با گذشت بیش از یکصد سال از تأسیس آن در انجام تکالیف خود موفق بوده است، عنوان کرد: امروز نیازهای جامعه، مخاطبین، متقاضیان و مشتریان به دلایل گوناگون و نیز پیشرفت دانش و تکنولوژی‌های روز تغییر کرده است و ما نیز باید با تغییر در مأموریت‌ها و باز تعریف در وظایف زمینه تأمین نیازهای آنان و پیشرفت سازمان ثبت احوال ضروری است را فراهم نمائیم.

کارگر با تاکید بر اینکه تمام اطلاعات مرتبط با هویت هر شخص در ثبت احوال تجمیع شود و امکانات زیرساختی آن نیز در این سازمان فراهم است، گفت: استعلامات افراد حتی الامکان باید از یک پایگاه اطلاعاتی دریافت شود که این کار به دلایل گوناگون و متعدد به صلاح کشور است و باعث کاهش هزینه‌های آشکار و پنهان خواهد شد.

وی در این خصوص به پایگاه سببی و نسبی سازمان ثبت احوال کشور و ایجاد درختواره هر فرد اشاره کرد و افزود: این پایگاه نیاز امروز کشور است و در امورات اقتصادی، اجتماعی و امنیتی و …کمک بسزایی به جامعه خواهد کرد.

ثبت احوال باید سازمان تمام الکترونیکی شود

معاون وزیر کشور افزود: ما باید در تمام سطوح نظیر نظامات مدیریتی، فرآیندها و ارائه خدمات و غیره تحول ایجاد کرده و به سمت سازمانی هوشمند و تمام الکترونیک پیش برویم.

وی ادامه داد: این قابلیت در سازمان ثبت احوال کشور وجود دارد و برای تحقق این هدف تنها نیازمند افرادی متخصص، انقلابی، با انگیزه و با روحیه جهادی هستیم.

کارگر، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال در پایان این مراسم با اشاره به اینکه باید مدیران با احساس نوکری به مردم، مسئولیت را پذیرفته و وظایف خود را به بهترین شکل انجام دهند، بر خدمتگزاری به مردم و همکاران، برنامه محوری در امور، مشورت و همفکری منطبق بر قانون و تعامل و همراهی با مجموعه مدیران استان به ویژه استانداری تاکید کرد.

منبع: mehrnews-5569126

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد