hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > برگزاری همایش پاسداشت نخستین قیام به خونخواهی امام حسین(ع) توسط مردم سیستان

برگزاری همایش پاسداشت نخستین قیام به خونخواهی امام حسین(ع) توسط مردم سیستان

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: همایش پاسداشت نخستین قیام به خونخواهی امام حسین(ع) توسط مردم سیستان در ۲۰ نقطه کشور توسط سیستانی‌های مقیم این شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

به گزارش رویدادایران به نقل از فارس حجت الاسلام منصور باقر بیک روز یکشنبه در نشست خبری پاسداشت نخستین قیام به خونخواهی امام حسین(ع) توسط مردم سیستان اظهارداشت: مردم سیستان نخستین خونخواهان امام حسین(ع) پس از واقعه عاشورا بودند در حالی که توابین سه سال و مختار پس از پنج سال از مردم سیستان قیام کردند.

وی زمان این قیام را حداکثر ۲ ماه پس از حادثه عاشورا عنوان کرد و افزود: مردم این منطقه پس از شنیدن خبر شهادت امام حسین(ع) فرمانروای وقت سیستان که برادر عبیدالله بن زیاد بود را از شهر اخراج کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: یزید پس از قیام مردم منطقه سیستان مجبور شد حاکمی را برای این منطقه تعیین کند که از افراد معتدل دربارش باشد. 

وی بیان کرد: این قیام نشان دهنده ایمان، اعتقاد و اخلاص مردم سیستان به ساحت مقدس اهل بیت(ع) بویژه سیدالشهدا بود که توانستند در خفقان به شدت سنگین یزید از جان خود بگذرند و به خونخواهی قیام کنند.

حجت الاسلام باقر بیک اظهارداشت: در زمانی که خطبا بر روی منابر لعن امام علی(ع) را می‌کردند مردم سیستان هیچ‌گاه زیر بار این ننگ نرفتند تا جایی که حاکمان وقت سیستان با افزایش خراج و حتی با تراشیدن موی سر زنان آنان نتوانستند مردم منطقه را مجبور کنند که امام علی(ع) را مورد لعن قرار دهند.

وی افزود: مردم سیستان با تاریخ هفت هزار ساله خود افتخارات بسیار زیادی را در عرصه های علمی، دینی و اجتماعی در این نقطه از ایران اسلامی رقم زدند که ما امروز به گذشته مردم این منطقه افتخار می کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: بزرگان تاریخی و ادبا قیام مردم سیستان آنهم پس از ۲ ماه از شهادت امام حسین(ع) را تایید می‌کنند اما متاسفانه این مساله تا کنون مورد غفلت واقع شده که از اصحاب رسانه انتظار می‌رود در این زمینه روشنگری کنند تا همگان بدانند که مردم این منطقه نخستین خونخواهان ابا عبدالله الحسین(ع) بودند.

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود تا ۲ سال دیگر همایش پاسداشت نخستین قیام به خونخواهی امام حسین(ع) توسط مردم سیستان در سطح ملی و پس از آن در سطح جهانی در بین کشورهای اسلامی برگزار شود.

حجت الاسلام باقر بیک بیان کرد: سه کمیته شامل کمیته علمی، کمیته ترویج و کمیته برنامه و اجرا توسط سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان برای انجام امور این همایش تشکیل شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد