hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > رهبری ، مسئولیت پذیرش توافق را به رئیس جمهور سپرده اند ؟ / انتقاد از «تعلل و عدم قاطعیت» رئیسی در تصمیم گیری

رهبری ، مسئولیت پذیرش توافق را به رئیس جمهور سپرده اند ؟ / انتقاد از «تعلل و عدم قاطعیت» رئیسی در تصمیم گیری

ماندگاری ، معاون سردبیر پیشین خبرگزاری فارس با تاکید بر نظر تعیین کننده رئیسی در نهایی شدن توافق ، از او بابت «تعلل و عدم قاطعیت» در تصمیم گیری انتقاد کرد.

محسن ماندگاری سردبیر پیشین روزنامه جام جم و معاون سردبیر پیشین خبرگزاری فارس نوشت :

یکی از مهمترین دلایل تاخیر در توافق هسته‌ای، تعلل و عدم قاطعیت و مسئولیت‌پذیری رییس جمهور است. رهبری از مدتها قبل مسئولیت پذیرش توافق را به رییس جمهور سپرده‌اند.

آنطور که از منابع معتبر شنیدم هر لحظه که آقای رییسی حاضر به قبول مسئولیت توافق باشد، دیگر مقامات و نهادها مخالفتی نخواهندکرد اما رییس جمهور علیرغم نظر مثبت خودش، امیرعبداللهیان و باقری کنی بامتن نهایی، بازهم تصمیم گیری را به شوراهایی می‌سپارد که اکثریت اعضای آن مخالف نظر دولت برای امضای توافقند.

تاخیر در توافق ، دلایل دیگری نیز دارد که در یادداشت دیگری خواهم نوشت.

 رهبری ، مسئولیت پذیرش توافق را به رئیس جمهور سپرده اند ؟ / انتقاد از «تعلل و عدم قاطعیت» رئیسی در تصمیم گیری

بیشتر بخوانید

سخنگوی وزارت خارجه در اسفند ماه سال۱۴۰۰ ، به این موضوع تاکید کرده بود که شورای عالی امنیت ملی یا شعام، مرجع تصمیم گیری قطعی در مورد مذاکرات وین است. برابر اصل ۱۷۶ قانون اساسی ایران، رئیس این شورا رئیس جمهور است.

این در حالی است که شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، مجلس قانون و مصوبه‌ای تحت قانون اقدام راهبردی دارد و شورای امنیت ملی مصوبه‌ای در مورد مذاکرات نخواهد داشت و شورا توافق را بررسی و سپس گزارش به مجلس می‌آید.

213

کد خبر 1664268

منبع: khabaronline-1664268

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد