hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آغاز بازسازی واحد های مسکونی خسارت دیده حاشیه شهرها با اعطای تسهیلات بلاعوض

در سیل اخیر سیستان وبلوچستان صورت گرفت :

آغاز بازسازی واحد های مسکونی خسارت دیده حاشیه شهرها با اعطای تسهیلات بلاعوض

مدیر کل بنیاد مسکن استان افزود : با توجه به خسارت سیل اخیر ،کار بازسازی برخی از مناطق حاشیه شهر ها با اعطای تسهیلات بلا عوض آغاز شد

به گزارش رویدادایران مصطفی بیک‌مداح مدیرکل بنیاد مسکن سیستان وبلوچستان در نشست با اصحاب رسانه استان گفت : بنیاد مسکن جز اولین دستگاههایی است که در حوادثی مانند سیل ، زلزله و... برای ارزیابی واحدهای خسارت دیده ورود پیدا کرده وتا اتمام کار همراه مردم است 

مدیر کل بنیاد مسکن استان افزود : با توجه به آسیب های زیاد سیل اخیر ،کار بازسازی برخی از مناطق حاشیه شهر ها با اعطای تسهیلات بلا عوض  از  همان ابتدا توسط بنیاد مسکن استان آغاز شد .

وی افزود: حوزه فعالیت این ارگان «مسکن روستایی، مسکن شهری و عمران روستایی» می باشد که مسکن شهری به عنوان یکی از اولویت های دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفته است که در همین راستا ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال در برنامه می باشد

مدیرکل بنیاد مسکن استان اذعان داشت :در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر متولی ساخت مسکن، راه و شهرسازی و شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بنیاد مسکن است،که در همین راستا شهرستان زاهدان، زابل، ایرانشهر و چابهار در حوزه راه و شهرسازی و متولی سایر شهرستانها بنیاد مسکن است. 

وی ادامه داد: در شهرهای زاهدان و چابهار اداره کل راه و شهرسازی به عنوان کارگذار از بنیاد مسکن برای اجرای پروژه ها دعوت کرد که در همین زمینه پروژه ۷۲۳ واحدی زاهدان شامل ۱۱ بلوک ۱۱، ۹، هفت و پنج طبقه اجرا می شود.  

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: ۶ هزار و ۲۶۶ واحد مسکونی خسارت دیده از سیل سالهای ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ در این استان بازسازی خواهد شد.    

وی تصریح کرد: الویت کار ما با پروژه های نیمه تمام در تمام شهرستانها است و با اعتبارات ناچیز کنونی مجبوریم کارها را در چند فاز و در چند مرحله به اتمام برسانیم .

بیک مداح گفت: با توجه به اعتبارات سال ۱۴۰۰ کار طرح های مربوطه امسال به پایان می رسد و در سال ۱۴۰۱ نیز اعتبارات ملی خوبی دریافت کرده ایم که اجرای طرح در بیش از ۸۸ روستا و اسفالت معابر روستایی انجام خواهد شد که بی سابقه است. 

مدیرکل بنیاد مسکن استان با اشاره به اقدامات این نهاد در حوزه عمران روستایی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان دارای ۶ هزار و ۵۰۰ آبادی است که سه هزار و ۴۴۲ روستای آن بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند و طرح هادی برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار باید بوسیله بنیاد مسکن تهیه و در اختیار دستگاههای اجرایی خدمات رسان قرار گیرد تا بر اساس این نقشه معابر و شبکه برق و آب اجرا و پروانه ساختمانی از سوی دهیار صادر شود در واقع تهیه طرح هادی و نقشه روستا از اهمیت زیادی برخوردار است حتی برای سند اراضی هم باید نقشه طرح هادی به تصویب برسد. 

وی بیان کرد: شاخص تهیه طرح هادی استان ۹۵ درصد یعنی نزدیک به شاخص ۹۷ درصدی کشور است که اختلاف چندانی ندارد و امیدواریم تا پایان سال جاری تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای طرح هادی شوند. 

بیک مداح تصریح کرد: در ارتباط با مسکن روستایی با توجه به اینکه شاخص مقاوم سازی و نرخ مقاوم سازی اکنون ۴۴ درصد است در مجموع ۲۷۰ هزار واحد غیر مقاوم در سطح استان وجود داشت که ۱۱۹ هزار واحد مقاوم سازی شده و ۱۶۰ هزار واحد دیگر در دستور کار قرار دارد که چنانچه بتوانیم تسهیلات ارزان قیمتی در اختیار افراد واجد شرایط قرار گیرد این رقم به صفر می رسد البته این مهم با مشارکت خود مردم پیش خواهد رفت. 

وی با اشاره به طرح های بازسازی واحدهای خسارت دیده از سیل گفت: در سطح استان بازسازی چهار هزار و ۱۰۰ واحد از سیل دی ماه ۱۴۰۰، بازسازی ۲ هزار و ۱۵۰ واحد از سیل مرداد ۱۴۰۱ و ادامه ۱۶ هزار واحد سیل دی ماه ۱۳۹۸ کماکان در دستور کار قرار دارد. 

او ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه های امضا شده با دستگاههای حمایتی کمیته امداد و بنیاد مستضعفان کار ساخت تقریبا سه هزار و ۶۴۸ واحد مسکونی را شروع کرده و ۱۱ هزار واحد مسکن محرومان را در دستو کارقرار داده ایم و علاوه بر آن در حاشیه شهر زاهدان مقاوم سازی تعدادی واحد مسکونی و ساماندهی حاشیه به بنیاد  مسکن محول شده است. 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد