hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > دما در استان اردبیل به ۴۰ درجه می‌رسد/تداوم گرما تا پایان هفته

دما در استان اردبیل به ۴۰ درجه می‌رسد/تداوم گرما تا پایان هفته

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از تداوم روند افزایشی دمای هوا خبر داد و گفت: دما در برخی شهرستان های شمالی و جنوبی استان اردبیل به ۳۸ تا ۴۰ درجه سلسیوس نیز خواهد رسید.

سیاوش محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر، به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی نشان دهنده تداوم حاکمیت جوی پایدار و تابستانه تا اواخر هفته جاری در استان است.

وی از حاکمیت هوای صاف و آفتابی در هفته جاری خبر داد و افزود: طی مدت مذکور آسمان در اکثر مناطق استان غالباً صاف توأم با وزش باد خزری پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه روند افزایش دما تا روز چهارشنبه (۲۶ مرداد) ادامه خواهد داشت گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی شدت گرما و روند افزایشی دمای هوا به ویژه در مناطق شمالی و جنوبی استان صعودی خواهد بود.

محمدی تصریح کرد: دما در شهرستان‌های کوثر، پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز به ۳۸ تا ۴۰ درجه‌ی سلسیوس نیز خواهد رسید.

وی به هم استانی‌ها توصیه کرد صرفه جویی در مصرف آب و حامل‌های انرژی را در اولویت قرار داده و در مراقبت از مزارع و مراتع خشک جهت جلوگیری از آتش سوزی‌های احتمالی دقت نمایند.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل به کمینه و بیشینه دمای رخداده استان اردبیل در ۲۴ ساعته گذشته در استان نیز اشاره کرد و افزود: گرم‌ترین منطقه در استان با دمای ۲۳ درجه سانتی گراد در شهرستان گرمی و خنک‌ترین منطقه با دمای ۱۰ درجه سانتی گراد در فرودگاه اردبیل به ثبت رسیده است.

منبع: mehrnews-5563762

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد