hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > طرح مهمان امام رضا (ع) در مشهد رونمایی می‌شود

طرح مهمان امام رضا (ع) در مشهد رونمایی می‌شود

مشهد ـ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از رونمایی طرح مهمان امام رضا (ع) در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد موسوی ظهر یکشنبه در جلسه با مدیران هتل‌های مشهد اظهار کرد: طرح مهمان امام رضا (ع) در راستای کاهش هزینه‌های سفر و ارزان سازی سفر برای زائران با کمک هتل‌داران و مراکز اقامتی مشهد پیش‌بینی شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح تعمیق فرهنگ رضوی، افزایش سفرهای سازمان یافته و خانواده محور است.

وی گفت: در راستای اجرای این طرح سامانه‌ای طراحی شده است که تمامی واحدهای اقامتی ظرفیت خالی خود در این سامانه ثبت می‌کنند و زائرانی که به‌دنبال مکان اقامت باشند از طریق این سامانه ظرفیت‌های خالی اقامت را شناسایی و از مراکز اقامتی مورد نظر استفاده خواهند کرد.

موسوی با بیان این‌که مدیریت این سامانه و وارد کردن اطلاعات مربوط به اقامت توسط مدیران واحدهای اقامتی وارد و به‌روزرسانی می‌شود، اظهار کرد: با این اقدام زائر و مسافر به سمت ظرفیت‌های خالی مراکز اقامتی هدایت شده و ضریب اشغال مراکز اقامتی افزایش می‌یابد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی تصریح کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در این طرح نقش تسهیل‎گر را دارد و امور مربوط به این طرح توسط بخش خصوصی با تشکیل کمیته اجرایی این طرح انجام می‌شود.

وی یادآور شد: سامانه مهمان امام رضا (ع) مخصوص پذیرش زائر در مشهد طراحی شده و پل ارتباطی مستقیم زائران با مراکز اقامتی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی یاد آور شد: برای زمان غیرپیک حضور زائران در مشهد طرح‌هایی را در دستور کار داریم که در ۶ ماهه دوم اجرا خواهد شد.

مشهد گردشگر چندانی ندارد

هم‌چنین محمود مادرشاهیان، رئیس هیئت مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی در این جلسه اظهار کرد: باید قدر بدانیم فرصتی که نصیب ما برای خدمت به زائران شده و ما افتخار می‌کنیم که نوکری زائر امام رضا (ع) انجام می‌دهیم.

رئیس هیئت مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی افزود: مشهد گردشگر چندانی ندارد بلکه زائران برای زیارت به مشهد می‌آیند باید خدمتی صادقانه ارائه کنیم تا زیارتی دلچسب نصیب زائر شود.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح کاهش هزینه اقامت و افزایش کیفیت خدمات را در پی خواهد داشت.

منبع: mehrnews-5563074

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد