hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > وعده سالانه یک میلیون مسکن رئیسی هر روز آب می رود / وزیر مسکن و شهرسازی : تا شهریور ماه ۱۰۰هزار واحد مسکونی آماده تحویل است

وعده سالانه یک میلیون مسکن رئیسی هر روز آب می رود / وزیر مسکن و شهرسازی : تا شهریور ماه ۱۰۰هزار واحد مسکونی آماده تحویل است

اقتصاد نیوز نوشت : وعده  بزرگ دولت  روز  به روز از سوی اطرافیان آقای رئیس جمهور آب می شود. رستم قاسمی در اظهار نظرخود با تاکید بر این که روند کار در اجرای طرح نهضت ملی مسکن باید سرعت بخشیده شود، گفته است قرار نیست سالی یک میلیون مسکن ساخته شود. او همچنین می‌گوید: تا پایان دولت باید ۲ میلیون مسکن ساخته و به بهره‌برداری برسد.

سید ابراهیم رئیسی که به تازگی به استان کرمان سفر کرده در آخرین اظهارات خود بار دیگر اتهاماتی را متوجه دولت حسن روحانی کرد. اوکه بارها در سخنرانی‌های مختلف گوشه چشمی به دولت روحانی و انداختن بار مسوولیت برگردن قبلی‌ها داشت، این بار به موضوع ساخت یک میلیون مسکن اشاره کرد و با بیان اینکه «می‌بینیم در سال‌های مختلفی زیر ساخت‌های لازم را انجام ندادند و من هم در جایگاهی نیستم که دائما بگویم فلان کار را نکرده‌اند خیلی جاها مشکل داریم" گفت: «سالی یک میلیون مسکن باید می‌ساختند و نساختند خیلی کارها باید انجام میشد که نشد ولی به هر حال ما باید عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم یعنی الان حرکت دولت باید تحولی و انقلابی باشد »

انتقاد او از ساخته نشدن مسکن آن هم به صورت میلیونی در حالی است که یکی از وعده های که بارها از سوی ابراهیم رئیسی مطرح شده بود به ساخت چهار میلیون مسکن تا پایان دولت بر می گردد. ابراهیم رئیسی که برای رئیس جمهور شدن لیستی از شعارهای پرطرفدار را انتخاب کرده بود «ساخت سالی یک میلیون مسکن» را در این لیست خود جای داد و در همین راستا گفته بود: «در حوزه مسکن ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی شعار انتخاباتی نیست. هم نیاز کشور و هم قانون است. »

رئیسی امروز بیشتر از یکسال است که سکان قوه مجریه را به دست دارد و در کنار تمام وعده‌های اجرا نشده ساخت یک میلیون مسکن هم در این لیست قرار می‌گیرد و بر اساس گفته‌های وزیر مسکن،راه و شهرسازی تا شهریور ماه تنها ۱۰۰هزار واحد مسکونی آماده تحویل خواهد بود.

البته ناگفته نماند وعده بزرگ دولت روز به روز از سوی اطرافیان آقای رئیس جمهور آب می شود. رستم قاسمی در اظهار نظرخود با تاکید بر این که روند کار در اجرای طرح نهضت ملی مسکن باید سرعت بخشیده شود، گفته است قرار نیست سالی یک میلیون مسکن ساخته شود. او همچنین می‌گوید: تا پایان دولت باید ۲ میلیون مسکن ساخته و به بهره‌برداری برسد.

سخنان رستم قاسمی، نوعی عقب نشینی از آن وعده را به ذهن متبادر می‌کند. وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تعیین سهم هر استان در طرح نهضت ملی مسکن و ثبت آن در سامانه گفته بود : بالغ بر یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد مسکونی در دست اجراست که تا شهریور ماه ۱۰۰ هزار واحد تحویل خواهد شد.

این سخن هم نوعی عقب نشینی از وعده چهار میلیون مسکن است. درست است که او یکبار گفته بود که این وعده به معنای ساخت سالیانه یک میلیون مسکن نیست و ساخت مسکن بیشتر از یک سال طول می‌کشد اما وقتی سخن جدید او را که نشان می‌دهد تا شهریور ماه فقط صد هزار مسکن آماده می‌شود در کنار طرح موضوع ساخت دو میلیون مسکن – به جای چهار میلیون – در دولت فعلی قرار دهیم، به دو موضوع می‌رسیم. یا رستم قاسمی‌باز هم گاف داده و این تنها یک اشتباه لفظی از همان نوع اشتباه گرفتن وزارت نفت با وزارت راه و شهرسازی است؛ یا این که واقعا متوجه شده که این وعده بزرگ چندان عملیاتی نیست و اندک اندک سعی دارد از این وعده عقب نشینی کند.

وعده سالانه یک میلیون مسکن رئیسی هر روز آب می رود / وزیر مسکن و شهرسازی : تا شهریور ماه ۱۰۰هزار واحد مسکونی آماده تحویل است رئیسی در پردیس

علی نیکزاد ، نائب رییس اول مجلس هم در ۳۱ تیر ماه از وعده ساخت ۴ میلیون مسکن در شانه خالی کرد و در این رابطه گفت : در رابطه با مسکن هیچ مشاوره‌ای در زمان انتخابات از جانب بنده به جناب رئیس‌جمهور انجام نشده است.

نیکزاد با اشاره به وعده دولت مبنی بر ساخت یک میلیون مسکن در سال اشاره کرد: شائبه‌ای مبنی بر اینکه وعده ساخت یک میلیون مسکن در سال توسط دولت آقای رئیسی از جانب بنده پیشنهاد شده است وجود دارد که بنده این موضوع را به صراحت تکذیب می‌کنم و در رابطه با مسکن هیچ مشاوره‌ای در زمان انتخابات از جانب بنده به جناب رئیس‌جمهور انجام نشده است.

۲۱۲۱

۲۱۲۱

کد خبر 1661359

منبع: khabaronline-1661359

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد