hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > شکایتی جدید علیه گوگل در آمریکا ثبت می شود

شکایتی جدید علیه گوگل در آمریکا ثبت می شود

طبق گزارشی جدید احتمالاً گوگل به زودی با دومین شکایت آنتی تراست از سوی وزارت دادگستری آمریکا روبرو خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، وزارت دادگستری آمریکا تصمیم دارد در سپتامبر سال جاری میلادی از این شرکت شکایت کند. این درحالی است که از یک سال قبل تحقیقاتی درباره سوء استفاده گوگل از موقعیت برتر خود در بازار تبلیغات دیجیتال آغاز شده است.

وکلای وزارت دادگستری مشغول انجام مرحله جدیدی از تحقیقات هستند تا اطلاعات تازه ای بیابند که پرونده آنها علیه گوگل را قدرتمندتر کند. پیش بینی می شود تحقیقات جدید براساس تحقیقات قدیم بنا شود.

وزارت دادگستری آمریکا در سال ۲۰۲۰ میلادی شکایت آنتی تراستی علیه گوگل ثبت و این شرکت به انحصار قدرت در جستجو و جستجوی مرتبط با تبلیغات متهم کرد. به همین دلیل وزارت دادگستری اعلام کرد اجبار تولید کنندگان موبایل های اندروید به تنظیم گوگل به عنوان موتورجستجوی پیش فرض فرصت رقابت را از شرکت های دیگر می گیرد و از سوی دیگر به این ترتیب تضمین می شود مبلغ انبوهی از سرمایه از تبلیغات مرتبط با جستجو به شرکت سرازیر می شود.

در همان سال ایالت تگزاس آمریکا نیز همراه چند ایالت دیگر شکایتی علیه گوگل ثبت و آن را متهم به انحصار قدرت در بخش قیمت گذاری تبلیغات متهم کردند. عملکردهای این شرکت در حوزه تبلیغات آنلاین نه تنها در آمریکا بلکه در سراسر جهان تحت بررسی و تحقیقات دقیق است. درهمین راستا اتحادیه اروپا تحقیقاتی درباره شرکت آغاز کرده است.

منبع: mehrnews-5560081

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد