hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > سهم ۷۰ درصدی مردم و نهادهای خیریه در تامین داروی بیماران نیازمند

سهم ۷۰ درصدی مردم و نهادهای خیریه در تامین داروی بیماران نیازمند

مدیر دارو و تجهیزات پزشکی جمعیت هلال‌احمر گفت: سال گذشته بیش از ۴۵ میلیارد تومان صرف تامین هزینه داروهای خاص شده که ۷۰ درصد از این مبلغ توسط کمک‌های مردمی و سازمان‌های خیریه تامین شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین صدیقی گفت: در سال ۱۴۰۰ مجموع کمک‌های خیریه در داروخانه‌های هلال احمر در کشور به جز ۲ داروخانه جمعیت در تهران، ۴۵ میلیارد و ۲۰۸ میلیون تومان بوده‌است که ۳۰ درصد آن برابر با ۱۳ ملیارد و ۶۰۰ ملیون تومان از منابع جمعیت و سازمان داوطلبان هلال احمر تأمین شده و الباقی آن از کمک‌های مردمی بوده که توسط سازمان‌ها و نهادهای خیریه در اختیار داروخانه‌ها قرار گرفته‌است.

صدیقی ادامه داد: تقاضای دارو بیماران نیازمند از اولویت‌های داروخانه‌های هلال احمر در ۳ دهه گذشته بوده و در سال قبل ۱۱۶ هزار و ۷۱۸ نسخه‌ی دارو، بخشی یا تمامی هزینه آن از بیماران کم‌توان به خصوص مبتلایان به بیماری‌های خاص دریافت نشده و از محل این کمک‌های هلال احمر و خیریه‌ها تأمین شده است.

وی افزود: داروخانه مرکزی در تهران و داروخانه مستقر در مجتمع دارویی و درمان هلال ایران در منطقه تهرانپارس، زیر نظر سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر فعالیت می‌کنند و در این آمار لحاظ نشده‌اند. بنابراین در صورت احتساب این ۲ داروخانه، مبلغ ذکر شده به عنوان کمک‌های خیریه‌ای در تأمین دارو به میزان چشم‌گیری افزایش می‌یابد.

مدیر دارو و تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر از اقشار توانمند جامعه خواست با توجه به مشکلات اقتصادی اخیر و افزایش نیاز دهک‌های پایین، حمایت‌های خود برای تأمین داروی بیماران نیازمند را متوقف نکنند و گفت: براساس این آمار مردم و سازمان‌های خیریه پشتوانه هلال احمر هستند و این جمعیت مردم‌نهاد در یکصد سال فعالیت خود، همواره دلگرم به حمایت مادی و معنوی مردم بوده است.

وی یادآوری کرد: فعالیت داروخانه‌های هلال احمر از خدمات مؤثر و مستمر این جمعیت است و این داروخانه‌ها برای رفع نیاز مردم با همه بیمه‌ها قرارداد دارند و در زیر فشار تحریم‌ها تلاش می‌شود تا سبد دارویی داروهای اساسی ناقص نباشد و بیماران برای دریافت داروهای خود به بازار آزاد و مسیرهای تأمین ناایمن مراجعه نکنند.

منبع: mehrnews-5559703

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد