hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > هنر و ادبیات > نیمه تاریک وجود، راهی به سوی روشنایی

نیمه تاریک وجود، راهی به سوی روشنایی

نیمه تاریک وجود اثر « دبی فورد » با ترجمه روان « فرناز فرود » کتابی از انتشارات کلک آزادگان است. این اثر که تاکنون به ده‌ها بار به تجدید چاپ رسیده است، از محبوبیت خوبی برخوردار بوده و مورد استقبال خوانندگان قرار گرفته است. در ادامه سعی داریم شما را با بخش‌هایی از این کتاب پرفروش آشنا کنیم.

آزاده پناهی-رویداد ایران

*سایه یا نیمه تاریک وجود
دبی فورد در ابتدای این کتاب با معرفی سایه یا همان نیمه تاریک وجود، خواننده را با این مفهوم آشنا می‌کند. سایه شامل آن بخش از ویژگی‌های دوست‌نداشتنی ما است که سعی می‌کنیم آن را نفی یا از دیگران پنهان کنیم. سایه آن جنبه‌های تاریکی را در بردارد که از نظر خود و اطرافیانمان پذیرفتنی نیستند و سعی در سرکوب و هدایت آنها در لایه‌های عمیق وجودمان داریم. در واقع ما از تمامی افکار و احساساتی که سرکوب کرده‌ایم می‌ترسیم. برخی از ما چنان با این افکار و احساسات ناآشنا هستیم که فقط زمانی به وجود آنها پی می‌بریم که به دیگران نسبت می‌دهیم. می‌توان گفت سایه ما شخصیت اصلی ما را در بردارد و شامل ارزشمندترین موهبت‌های ما است که با کشف و پذیرش آن از شکوه اصلی وجود خود بهره‌مند و به انسانی کامل، سالم و شاد تبدیل خواهیم شد.
*دیگران آیینه درون ما
در این کتاب آمده است که برای بیرون آوردن روشنایی باید به درون تاریکی رفت و با پذیرش نقاط منفی خود (سایه‌ها) نکات مثبت مقابل آن صفات ناپسند را تقویت کرد و هنگامی که قادر باشیم خود را ببخشیم می‌توانیم دیگران را نیز ببخشیم.
دبی فورد به این نکته اشاره می‌کند که هر ویژگی منفی که در دیگران می‌بینید و آن را دوست ندارید و یا هر ویژگی مثبتی که در سایرین شاهد آن هستید و ستایش می‌کنید، بازتابی از وجود خودتان است؛ تنها کافی است آن را در وجود خود بیابید و ببینید و در آغوش بگیرید. پس می‌توان گفت که دیگران منعکس‌کننده درون پنهان ما هستند.
*رنج‌ها فرصتی برای رشد و تحول
کتاب به تفسیر کامل این نکات می‌پردازد که دردها و رنج‌ها موهبت و فرصتی برای رشد و تحول هستند و انسان بایستی مسئولیت همه کارهای خوب و بد خود را به عهده بگیرد.
در جایی دیگر از اثر آمده است که نگرش و تعبیرات ما از رویدادها روی احساسات ما تاثیر می‌گذارند و نه خود آن رویدادها. همچنین دعا بدون حرکت موثر نیست و تنها خیال‌بافی است. برای برآورده شدن آرزوها باید به آنها تعهد داشت و عمل‌کردن به کلام به‌عنوان مهم‌ترین گنجینه، بسیار مهم و حیاتی است.
دبی فورد در پایان به این نکته مهم اشاره دارد که هرکدام از ما انسان‌ها رسالتی داریم و نداهای درونی، ما را به‌سوی رسالت و در نتیجه رضایت و احساس خشنودی هدایت می‌کند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد