hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > خطیب جمعه زنجان : دروغ گفتن از عوامل بلایای موجود در جامعه است / مسئولان ، وعده دروغ به مردم ندهند

خطیب جمعه زنجان : دروغ گفتن از عوامل بلایای موجود در جامعه است / مسئولان ، وعده دروغ به مردم ندهند

ایسنا نوشت: آیت‌الله علی خاتمی گفت: یکی از عوامل بلایای موجود در جامعه، دروغ صحبت کردن است، به خصوص کسانی که مسئولیت دارند، به همین خاطر نباید مسئولان وعده‌های دروغین به مردم دهند.

آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز (۱۴ مردادماه) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان، با بیان اینکه محرم ماه حماسه و جهاد است، اظهار کرد: اگر بخواهیم روح کلی هدف قیام سیدالشهدا (ع) را بررسی کنیم، پررنگ‌ترین در این رابطه، لسان مبارک ایشان در بحث امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان اینکه اقتضای جامعه امروزی، تعاون، همکاری، دستگیری و کمک به یکدیگر است، افزود: مومنان اشتراکات زیادی دارند و ایمان آنان را به یکدیگر پیوند داده است، بنابراین باید نسبت به یکدیگر دلسوز و خیرخواه باشند و به یکدیگر کمک کنند.

این مسئول با بیان اینکه کسی که دروغ می‌گوید، لذت ایمان را درک نکرده است، تصریح کرد: یکی از عوامل بلایای موجود در جامعه، دروغ صحبت کردن است، به خصوص کسانی که مسئولیت دارند، به همین خاطر نباید مسئولان وعده‌های دروغین به مردم دهند.

خطیب جمعه زنجان : دروغ گفتن از عوامل بلایای موجود در جامعه است / مسئولان ، وعده دروغ به مردم ندهند

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه اخوت و برادری یکی از نشانه‌های دین‌داری بوده و نماز، پرچم اسلام بوده که اگر با جماعت باشد این پرچم بالاتر است، گفت: همه تلاش خود را می‌کنیم جامعه با عمل صالح و دین اصلاح شود و انصاف در جامعه وجود داشته باشد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه بالاترین باطل، حکومت باطل و ظالم و بالاترین معروف حکومت عادل است، خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین مسئله در ماه محرم، رعایت تقوا است.

وی با اشاره به روز حقوق بشر، افزود: صاحبان قدرت از حقوق بشر به عنوان سکوت در برابر جنایات آمریکا و اسرائیل صحبت می‌کنند. گفتنی است هیچ دینی به جز اسلام برای انسان کرامت قائل نیست.

این مسئول با بیان اینکه امید است ویروس منحوس کرونا رشد نکند تا مراسم عزاداری و یوم‌العباس باشکوه برگزار شود، خاطرنشان کرد: یازدهم محرم روز بزرگداشت شهدای دفاع‌مقدس است.

۲۱۲۳۱

کد خبر 1658965

منبع: khabaronline-1658965

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد