hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > انتقاد خطیب جمعه دماوند به «اقدام دشمن شادکن شکستن قلم و بریدن زبان خبرنگاران»

انتقاد خطیب جمعه دماوند به «اقدام دشمن شادکن شکستن قلم و بریدن زبان خبرنگاران»

فارس نوشت: حجت‌الاسلام فتاح‌دماوندی با بیان اینکه نباید از برخی گلایه‌های مردمی ناراحت شویم گفت : خبرنگاران ما از پشتیبانی‌های لازم برخوردار نیستند، اما عاشقانه و دلسوزانه به نفع مردم و نظام تلاش و سعی می‌کنند که با انعکاس واقعیات همگان را به کار بیشتر برای حل مشکلات ترغیب کنند.

حجت‌الاسلام کاظم فتاح‌دماوندی، امام جمعه دماوند ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند اظهار کرد: جلوی سیل را نمی‌شود گرفت، اما مییتوان با انجام کارهای علمی و فنی خسارات و تلفات را کاهش داد.

وی با بیان اینکه آبخوانداری و استفاده از سیلاب‌ها و هدایت آن به نقاط مورد نظر می‌تواند تهدید را به فرصت تبدیل کند، افزود: آبخیزداری هم خطرات سیل را کاهش می‌دهد و هم فایده‌های زیادی برای کشاورزی و حفظ منابع آب دارد.

وی بیان کرد: مدیریت واحد در بحران و بهره گیری از پشتیبانی‌های مردمی و دولتی عزم جدی مسئولان عالی‌رتبه نظام را می‌طلبد؛ ضعف در اطلاع رسانی به موقع مردم در حوادث و بلایا خسارات جانی و مالی فراوانی به مردم وارد می‌کند.

امام جمعه دماوند افزود: اگر مواجهه ما با بلایا دانش‌محور نباشد، باران که رحمت الهی است، این چنین خطرساز و سانحه آفرین می‌شود؛ حاشیه‌نشینی در کنار رودخانه‌ها و تغییر الگوی زهکشی حوضه‌ها و تخریب پوشش گیاهی و منابع طبیعی در بالادست شهرها و روستاها باعث ایجاد خطر و زحمت برای مردم و دولت شده است.

فتاح‌دماوندی گفت: تا زمانی که آبخیزداری و آبخوانداری را جدی نگیریم این خساراتها ادامه خواهد داشت؛ دولت در مدیریت بحران می‌تواند روی گروه‌های جهادی و تشکل‌های مردمی مانند بسیج و هیئت‌های مذهبی حساب باز کند.

وی تصریح کرد: از همه مسئولان شهرستان، از بسیج و گروه‌های مردمی جهادی، هیئت‌های مذهبی تشکر و از آنها برای ادامه خدمت به سیل زدگان کمک می‌خواهیم؛ بنده در برخی مناطق سیل زده شهرستان دماوند و فیروزکوه حضور پیدا کردم و از نزدیک شاهد گرفتاری مردم و خسارات وارده به آنها بودم.

امام جمعه دماوند بیان کرد: ما نسبت به همشهریان و همسایگان خود مسئول هستیم و باید در حد توان به آنها کمک کنیم؛ برخی از سیل‌زدگان توان جبران خسارت وارده را ندارند، همه ما نسبت به آنها مسئولیت داریم و نباید بی‌تفاوت باشیم.

فتاح‌دماوندی افزود: جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی در نمازهای جمعه و جماعت و مجالس عزاداری برای سیل زدگان هم وظیفه ماست و هم باعث افتخار است؛ همه می‌دانیم که امکانات ما برای خدمت رسانی به مردم در زمان وقوع سیل و زلزله کافی نیست، اما گله‌های مردمی را هم نباید نادیده گرفت، باید حرف مردم را شنید.

 انتقاد خطیب جمعه دماوند به «اقدام دشمن شادکن شکستن قلم و بریدن زبان خبرنگاران»

وی گفت: علاوه بر همه خدماتی که به سیل‌زدگان انجام شد و علاوه بر تشکر از همه کسانی که در سیل اخیر به مردم کمک کردند، از نحوه عملکرد ما در جریان اخیر گله‌های جدی وجود دارد که انکار ناپذیر است؛ صداوسیما و خبرنگاران هم باید خدمات و زحمات مسئولان را به تصویر بکشند و هم درد دل‌های مردم را منعکس کنند، باید واقعیت‌ها بیان شود.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: از عملکرد اصحاب رسانه و خبرنگاران در پوشش خبری سیل اخیر و بیان نقاط ضعف و قوت مسئولین و ادارات خدمت رسان تشکر می‌کنم؛ ما نباید از برخی گلایه‌های مردمی در صداوسیما ناراحت شویم، باید انتقادپذیر باشیم و از خبرنگاران به خاطر انعکاس واقعیات تشکر کنیم.

فتاح‌دماوندی بیان کرد: اهل قلم و اصحاب رسانه و خبرنگاران زبان گویای مردم در انعکاس قوت‌ها و ضعف‌های مسئولان هستند، شکستن قلم و بریدن زبان آنها دشمنان را شاد می‌کند؛ زحمات و خدمات خبرنگاران عزیز که در سرما و گرما و شرایط سخت آگاه کردن مردم و انعکاس تلاش‌های مسئولین شب و روز نمی‌شناسند را ارج می‌نهیم.

وی خطرنشان کرد: حقیقت این است که خبرنگاران ما از پشتیبانی‌های لازم برخوردار نیستند، اما عاشقانه و دلسوزانه به نفع مردم و نظام تلاش و سعی می‌کنند که با انعکاس واقعیات همگان را به کار بیشتر برای حل مشکلات ترغیب کنند.

امام جمعه دماوند اضافه کرد: رجعت شهدای مدافع حرم، شهیدان سرافراز قهرمان عبدالله اسکندری، رحیم کابلی، مصطفی تاش موی، محمد امین کریمیان و عباس آسمیه به میهن اسلامی را گرامی می‌داریم.

۲۱۲۳۱

کد خبر 1658933

منبع: khabaronline-1658933

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد