hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ادعای تازه مقام اروپایی درباره مذاکرات

ادعای تازه مقام اروپایی درباره مذاکرات

فارس نوشت:خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام ارشد اتحادیه اروپا مدعی شد در دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌ها که در وین در حال برگزاری است، پیشرفت حاصل شده که شامل تضمین‌هایی است که ایالات متحده با عقب‌نشینی از قول خود در آینده، باعث مختل کردن توافق نمی‌شود.

به نوشته روزنامه «تایمز اسرائیل» به نقل از خبرگزاری فرانسه، مشخص نیست که چگونه این امر امکان‌پذیر است و تعدادی از نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا قبلاً متعهد شده‌اند که در صورت پیروزی در سال ۲۰۲۴، بار دیگر ایالات متحده را از توافق خارج کنند.

طبق این گزارش، این مقام اروپایی مدعی شد: «ما در حال حاضر تضمین‌های کاملاً قابل توجه داریم. درک من این است که ایران خوشحال است و از آنچه در متن است احساس رضایت می‌کند».

او همچنین در ادامه ادعا کرد «درخواست تهران مبنی بر حذف نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی» آمریکا، از مذاکرات خارج شده است. در عوض در آینده - پس از توافق- به آن رسیدگی خواهد شد».

به ادعای این مقام اروپایی، تهران و واشنگتن هنوز باید در مورد «مسائل مربوط به برداشته شدن تحریم‌ها و چند سؤال هسته‌ای که در ماه مارس و همزمان با پیشبرد برنامه (هسته‌ای) ایرانی‌ها وجود نداشت» به توافق برسند.

این منبع اتحادیه اروپا گفت: ما کمی خسته شده‌ایم، نمی‌توانم خودم را برای چهار هفته دیگر اینجا تصور کنم. این دور دیگری نیست، ما اینجا هستیم تا متن را نهایی کنیم. فکر می‌کنم احتمال واقعی وجود دارد، اما آسان نخواهد بود.

«جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک در شورای امنیت ملی کاخ سفید بامداد جمعه با این ادعا که «مذاکرات هسته‌ای با ایران تقریباً کامل شده»، بار دیگر با انداختن توپ در زمین ایران گفت: اما زمان برای تهران جهت پذیرش توافق در حال سپری شدن است.

311311

کد خبر 1658778

منبع: khabaronline-1658778

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد