hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > افزایش ۶۸ درصدی ارائه خدمات ثبتی الکترونیکی

افزایش ۶۸ درصدی ارائه خدمات ثبتی الکترونیکی

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: تعداد خدمات ثبتی الکترونیکی ارائه شده در ۴ ماهه نخست امسال، ۳۸ میلیون و ۶۴۳ هزار فقره بود که نسبت به سال گذشته ۶۸ درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه جامع همکاری میان این سازمان با بنیاد مسکن اظهار کرد: با توجه به حدنگاری ۶۵ درصد روستاها، مقرر شد که تا پایان سال جاری، تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر صاحب سند شوند.

وی در ادامه با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، عنوان کرد: تسریع در ثبت شرکت‌‎های دانش‌بنیان، تجاری‌سازی محصولات این شرکت‌ها با ثبت علائم و طرح‌های تجاری و همچنین برگزاری دوره‌های مالکیت فکری برای پارک‌های فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان، از جمله مفاد این تفاهم‌نامه همکاری است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک همچنین به ارائه گزارشی از آمار عملکرد خدمات ثبتی در ۴ ماهه نخست سال جاری پرداخت و گفت: در ۴ ماهه نخست سال جاری تعداد کل خدمات ثبتی ارائه شده ۳۸ میلیون و ۷۰۵ هزار و ۱۷۲ فقره بوده در حالیکه این میزان در ۴ ماه ابتدایی سال گذشته ۲۳ میلیون و ۳۱ هزار و ۶۴۲ فقره بود؛ از این میان تعداد خدمات ثبتی الکترونیکی ارائه شده در ۴ ماهه نخست امسال، ۳۸ میلیون و ۶۴۳ هزار فقره بود که نسبت به سال گذشته ۶۸ درصد افزایش داشت.

وی همچنین تعداد اسناد مالکیت صادر شده در ۴ ماهه نخست سال جاری را یک میلیون و ۱۹۶ هزار و ۸۵۴ فقره عنوان کرد و گفت: این تعداد در مقایسه با ۴ ماهه ابتدایی سال گذشته ۱۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک افزود: اسناد تنظیمی در دفاتر اسناد رسمی طی ۴ ماه نخست سال جاری، پنج میلیون و ۷۲۹ هزار و ۲۵۴ فقره بوده که در مقایسه با ۴ ماه ابتدایی سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشت.

بابایی در ادامه با اشاره به عملکرد مطلوب سازمان ثبت اسناد و املاک در حوزه اجرای اسناد گفت: میزان وصول معوقات بانک‌ها در ۴ ماهه نخست سال جاری ۷۹ هزار میلیارد ریال بوده که در مقایسه با سال گذشته ۱۵ درصد رشد را نشان می‌دهد؛ به تعبیری دیگر، سازمان ثبت اسناد و املاک در ۴ ماهه نخست ۱۴۰۱، به بانک‌ها در وصول معوقات‌شان هشت هزار میلیارد تومان کمک کرده است و پیش‌بینی می‌شود که این رقم تا پایان سال جاری به ۲۴ هزار میلیارد تومان برسد.

منبع: mehrnews-5553266

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد