hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بازدید خبرنگاران شهرستان کلات از جنگلهای ارس هزار مسجد و پسته منظر

بازدید خبرنگاران شهرستان کلات از جنگلهای ارس هزار مسجد و پسته منظر

در آستانه روز خبرنگار ، اصحابه رسانه و گروهی از خبرنگاران ضمن بازدید از جنگلهای ارس هزار مسجد و جنگلهای پسته وحشی منظر با فعالیت های اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در حفظ و حراست و توسعه جنگلهای دست کاشت و طبیعی شهرستان کلات آشناشدند.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-مجید بهشتی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کلات با اعلام این خبر  ضمن عرض تسلیت شهادت شهید صارمی اولین خبرنگار شهید گفت : خبرنگاران سربازان خط مقدم اطلاع رسانی از فعالیتها و اقدامات دولت به مردم هستند و نقش بسزایی  در جلب مشارکت مردم در اجرا و نگهداری پروژه ها دارند .
وی اظهار داشت سطح جنگلهای طبیعی ارس هزار مسجد حدود 7 هزار هکتار می باشد که بصورت شبانه روزی از آنها حفاظت ومراقبت صورت میگیرد.
بهشتی به نقش تعیین کننده جنگلهای ارس هزار مسجد و همچنین جنگلهای پسته منظر در تلطیف هوا، حفظ خاک و پوشش گیاهی و همچنین نفوذ تدریجی نزولات جوی به سفره های آب زیر زمینی گفت: جنگلهای  طبیعی پسته حوزه منظر حدود 600 هکتار وسعت دارد که از آنها حفاظت و مراقبت صورت می گیرد.
اضافه می نماید علاوه بر این دو جنگل عظیم نیز ، جنگلهای حفاظت شده طبیعی  چهچهه هم مرز با کشور همسایه ترکمنستان در وسعتی بیش از 5 هزار هکتار پراکنده می باشند که در صورت بارندگی مناسب پیش بینی می شود سالیانه بیش از 50 تن پسته تولید نمایدکه ارزش اقتصادی آن بسیار زیاد خواهد بود.
وی در پایان از تلاشها ، همکاریها و اطلاع رسانی به موقع خبرنگاران تجلیل بعمل آورد

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد