hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > عمده بازماندگان از تحصیل در مقطع متوسطه هستند

عمده بازماندگان از تحصیل در مقطع متوسطه هستند

رئیس آموزش و پرورش شهرستان کوهرنگ گفت: مردم این منطقه عمدتاً از این مسئله استقبال نمی‌کنند که فرزندان دانش آموز خود را برای تحصیل در مقطع دوم متوسطه به شهرستان بفرستند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی یوسفی بابادی رئیس آموزش و پرورش شهرستان کوهرنگ در حاشیه آئین بازدید ملی از مدارس نوساز منطقه محروم بازفت که به دستور رئیس جمهور و در کمتر از یک ماه ساخته شده است؛ در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که در منطقه کوهرنگ با چه میزان بازماندگی از تحصیل دانش آموزان مواجه هستیم؛ گفت: با توجه به اینکه منطقه کوهرنگ یک منطقه عشایری روستایی است و بیشتر دانش آموزان از مناطق محروم و مناطق عشایری هستند و بیشتر مدارس در مقطع ابتدایی فعالیت می‌کنند؛ خوشبختانه با توجه به سفر ریاست محترم جمهور به این منطقه توانستیم یک مدرسه متوسطه اول دختران و یک مدرسه متوسطه اول پسران را در این منطقه افتتاح نمائیم.

وی با بیان اینکه با ساخت این مدارس، دانش آموزان روستاهای دورتر هم به کلاس درس دسترسی پیدا می‌کنند؛ گفت: علاوه بر این تمهیدات لازم اندیشیده شده است تا همه مدارس ابتدایی در تمامی روستاها معلم داشته باشند و دانش آموزان مقاطع متوسطه هم در این روستا ادامه تحصیل دهند. در روستای چمن گلی هم به صورت شبانه روزی دانش آموزان در صورت رضایت والدین می‌توانند تحصیل کنند.

یوسفی با اشاره به وجود فرهنگ خاص مردم منطقه بازفت گفت: مردم این منطقه عمدتاً از این مسئله استقبال نمی‌کنند که فرزندان دانش آموز خود را برای تحصیل در مقطع دوم متوسطه به شهرستان بفرستند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان کوهرنگ افزود: باید در این زمینه فرهنگ سازی کنیم؛ ریش سفیدان حضور پیدا کنند و دانش آموزان و والدین را راهنمایی کنیم تا آنها بتوانند در مدارس شبانه روزی برای مقطع متوسطه دوم ثبت نام کنند.

عمده بازماندگان از تحصیل در مقطع متوسطه هستند

وی با بیان اینکه تمرکز ما استفاده از معلمان بومی استان است گفت: ما حتی برای مناطق روستایی هم چندان از سرباز معلم استفاده نمی‌کنیم و تنها نه سرباز معلم در منطقه کوهرنگ وجود دارد سعی می‌کنیم از جوانان بومی منطقه استفاده کنیم.

یوسفی با بیان اینکه ۸,۴۰۰ دانش آموز در منطقه کوهرنگ داریم گفت: ۷۰ درصد مدارس منطقه مدارس ابتدایی و ۳۰ درصد مابقی مدارس متوسطه اول و دوم هستند. حدود ۳۰ درصد مدارس در شهر و مابقی در روستاهای منطقه کوهرنگ فعال هستند.

وی با بیان اینکه بالای ۹۸ درصد پوشش تحصیلی در منطقه وجود دارد گفت: دو درصد از دانش آموزان هم عمدتاً دانش آموزان عشایری هستند که استقبال نمی‌کنند.

یوسفی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در طی دو سال قبل گفت: کرونا موجب شد تا بیش از ۲۰ درصد دانش آموزان منطقه کوهرنگ از تحصیل محروم شوند.

منبع: mehrnews-5551538

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد